گفت‌وگو با داریوش مودبیان، کارگردان نمایش «مزاحم کوچولو»

تئاتر ما آمپول زن می‌خواهد، نه دکتر

دو هفته دیگر به پایان سال باقی مانده و تئاتری‌ها با تمام وجود همچنان مشغول کارند. پس اگر به این هنر دوست داشتنی علاقه مندید و دوست دارید در آخرین روزهای سال شاهد نورهای زمستانی عرصه نمایش باشید، سری به سالن‌های مختلف تئاتر بزنید. نمایش‌هایی که بازیگران نسل‌ها و طیف‌های مختلفی در آنها نقش‌آفرینی می‌کنند؛ از فرهاد آییش و حبیب دهقان‌نسب و الهام پاوه‌نژاد و پانته‌آ بهرام تا شقایق فراهانی، شبنم فرشادجو و شهرام حقیقت‌دوست.
کد خبر: ۸۸۷۰۹۵
آخرین صحنه تئاتر 94

به گزارش جام‌جم، این روزها فرهاد آییش، چمدان به دست در سالن اصلی تئاترشهر منتظر دوستداران تئاتر است. او که سال‌ها پیش هم این نمایش را روی صحنه برد، تصمیم گرفت در واپسین روزهای سال 94 هم خوانشی جدید از این اثر را اجرا کند. چمدان قصه آدم‌هایی را در یک ناکجاآباد روایت می‌کند که چمدانی به دست دارند، اما نمی‌دانند از کجا آمده‌اند و به کجا می‌خواهند بروند. نویسنده و کارگردان این نمایش که ساعت 19و 30 دقیقه هرشب در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود، فرهاد آییش است و بجز او بازیگرانی چون شقایق فراهانی، مائده طهماسبی، رامین ناصرنصیر، شبنم فرشادجو، حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، نقی سیف‌جمالی، خسرو پسیانی و مهسا طهماسبی در آن بازی می‌کنند.

مضحکه شبیه قتل هم یک نمایش کمدی است به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی که دراین روزهای پایانی سال در تئاتر باران اجرا می‌شود. این نمایش قصه نمکینی را پس از مرگ ناصرالدین شاه قاجار روایت می‌کند و بازیگرانی چون حبیب دهقان‌نسب، شهرام حقیقت‌دوست، الهام پاوه‌نژاد، رویا میرعلمی، علیرضا آرا، ویدا جوان و مسعود میرطاهری در آن بازی می‌کنند. ساعت اجرای این نمایش 20 است.

در خواب دیگران نیز از جمله نمایش‌هایی است که ساعت 20 این روزها در تالار شمس در اقدسیه روی صحنه می‌رود. نویسندگی و کارگردانی این نمایش را نادر برهانی‌مرند به عهده دارد و بازیگران سرشناسی چون پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، فریدون محرابی و علی سرابی در آن بازی می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در این نمایش خانواده‌ها چهار نفره‌اند. عصرگاهِ یکی از روزهای یکی از سال‌های تقویم، تهران به خواب دیگران می‌رود. رادیو هم حتما روشن است و شاید بیانیه‌ای هم در کار باشد. خواب‌گردی می‌کنیم و ...

نمایش حکایت فین به روایت جن جین هم این روزها در عمارت مسعودیه روی صحنه است و می‌توانید ساعت 20 هرشب به تماشای این اثر کمدی بروید. مقداد اسلامی، میثم یوسفی، رضا یونس فرد، میرنادر مظلومی، فاطمه سرلک، مرتضی علیدادی و محمدرضاخادمی بازیگران این کار هستند و ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی هم نویسنده و کارگردان نمایش است.

داستان‌های میان رودان هم نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی علی شمس و بازیگرانی چون داریوش موفق، رامین سیاردشتی، آرش فلاحت‌پیشه، اصغر پیران، فرزین محدث، آرش بزرگ‌زاده، هاشم آذرهوا، حمید دربانی، علی برقی و سام کبودوند در آن بازی می‌کنند. این نمایش با شیوه‌ای کمدی سراغ کهن الگوها رفته است. داستان‌های میان رودان ساعت 19 و 30 دقیقه هرشب در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

دیگر سالن مجموعه نمایشی ایرانشهر، یعنی سالن ناظرزاده کرمانی هم این روزها میزبان نمایشی به نام کرگدن است. کاری از گروهی جوان که با نگاهی تازه به نمایشنامه مشهوری به همین نام نوشته اوژن یونسکو اجرا می‌شود؛ همان داستانی که درباره کرگدن شدنِ آدم‌های یک شهر است. اشراق اشتریان، مهناز افتاده‌نیا، سولماز امین‌مقدم، معصومه ایرانشاهی، پارسا بهشتی، راد پورجبار، سارا پورسرخ، تینا تیماج چی، علی خسروجردی، ثمین رادنیکنام، بهار رضی‌زاده، سروش شاکر، معین ضرابی، دایانا فتحی، پگاه کاظمی، آوا گنجی، درسا مویدی، نفیسه ملکی جو، سعیده ولی‌پور، پرهام یداللهی، سینا رازانی و مهدی بجستانی بازیگران این نمایش هستند و نصیر ملکی‌جو هم طراح و کارگردان آن است. این نمایش ساعت 18 و 15 دقیقه هر روز روی صحنه می‌رود.

نمایشی برای علاقه‌مندان تئاتر کودک

کودکان و بزرگسالان تئاتر کودک هم می‌توانند به نمایش مورد علاقه خود بروند؛ «یک سیب برای دو نفر» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و طراحی و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی. در این نمایش کودکانه که ساعت 17 و 30 دقیقه هر روز در تالار هنر روی صحنه می‌رود، بازیگرانی چون علیرضا دری، عبد آتشانی، آنالی شکوری و مانلی دری بازی می‌کنند. «یک سیب برای دو نفر» که ترکیبی از بازی زنده و فیلم است، این موضوع را مطرح می‌کند که اختلافات کوچک چگونه باعث جنگ‌های بزرگ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها