در این فیلم بیننده شاهد تصاویری از گرفتاری اهالی بیش از 25 روستای استان کرمان در سیلاب خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۹
اهالی بیش از 25 روستا گرفتار در سیلاب + فیلم

وحدت عیدی فرماندار قلعه گنج در استان کرمان گفت: در پی بارندگی های روز یکشنبه و طغیان رودخانه های فصلی بیش از 25 روستا در این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند که آب گرفتگی بیش از نیمی از آنها تا اواخر وقت یکشنبه برطرف شد و تلاش برای رفع مشکل بقیه روستاها ادامه دارد .

وی با بیان اینکه بارش 40 میلیمتری باران در کمتر از 24 ساعت باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق قلعه گنج شد و به منازل بعضی روستاییان خسارت وارد کرد، گفت: این حادثه زندگی 10 هزار نفر از ساکنان روستاهای قلعه گنج را تحت تاثیر قرار داده است و مردم برخی روستاهای سیل زده هم اکنون به لوازم گرمایشی و چادر نیاز دارند.

فرماندار قلعه گنج از بسته شدن برخی راه های روستایی نیز خبر داد و افزود: راهداران مشغول بازگشایی راههای آسیب دیده هستند .

ایوب فلاحی فرماندار منوجان هم گفت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه های فصلی به منازل مسکونی بیش از 25 روستا در این شهرستان بین 30 تا 45 درصد خسارت رسانده ، راه ارتباطی بیش از 30 روستا را مسدود و به دو دهنه پل آسیب کلی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از راههای روستایی منوجان تا اواخر وقت یکشنبه بازگشایی شد گفت: تلاش امدادگران و راهداران برای بازگشایی محورهای روستایی ادامه دارد.

فرماندار منوجان همچنین از نجات سرنشینان دو خودروی سبک و سنگین گرفتار در سیلاب به وسیله امدادگران و مردم خبر داد و گفت: طغیان رودخانه ها به مزارع کشاورزی و چاههای آب شهرستان منوجان هم خسارتهایی وارد کرده است .

جعفر جلالی بخشدار اسماعیلی جیرفت هم گفت: درپی بازندگی‌های یکشنبه و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی 37 روستای منطقه قطع و تخریب شد که با وجود تاریکی شب تلاش برای رفع مشکل انها ادامه دارد.

جلالی افزود:به برخی تأسیسات آب و برق و مزارع کشاورزان در بخش اسماعیلی خسارت‌هایی وارد شده است .

بارندگیهای شدید روز یکشنبه همچنین باعث آبگرفتگی برخی روستاهادر شهرستانهای عنبرآباد ، ارزوئیه و رودبار جنوب و نیز بخش جبال بارز جیرفت شد . سیلاب و ریزش کوه همچنین محور جیرفت به کرمان را یکشنبه برای ساعتی مسدود کرد.

یک جبهه هوای باران زای فعال از دو روز پیش وارد مناطق شمال و غرب استان کرمان شد و روز یکشنبه مناطق جنوبی و شرقی استان را تحت تاثیرقرارداد. تا ظهر یکشنبه میانگین بارشهای 24 ساعته استان کرمان حدود 16 میلیمتر اعلام شد که بیشترین بارش ها در منطقه ساردوئیه جیرفت با بیش از40 میلیمتر ثبت شده بود. با بارشهای جدید ، میانگین بارش باران در استان کرمان در سال زراعی جاری از 80 میلیمتر هم فراتر رفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 5 برابر افزایش نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها