الگوپذیری نوجوانان و جوانان از ورزشکاران با توجه به رکوردها، محبوبیت‌ها و قهرمانی‌هایی که کسب می‌کنند بسیار بالاست.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۷
ورزش خوب، ورزش بد

بعضی از ورزشکاران از محبوبیت خود به منظور اقدامات اخلاقی و خیرخواهانه استفاده می‌کنند، اما بعضی از آنها از مسیر اصلی منحرف شده و با فعالیت‌هایی که از راه روشن و هدفمند موفقیت دور است، بر زندگی خود و طرفدارانشان اثر سوء می‌گذارند.

گذشته از آن، به دلیل رقابت شدید و میل رسیدن به قدرت و شهرت، بعضی ورزشکاران برای ارتقای جایگاه خود (حتی کوتاه‌مدت) از ترفندهای غلطی (‌مانند داروهای ممنوعه) استفاده می‌کنند.

گاهی، افراد به شیوه‌ای غلط اسیر هیجان رقابت می‌شوند (مانند شرط‌بندی‌های غیر قانونی) یا با دادن و گرفتن رشوه در نتیجه نهایی مسابقات دخالت می‌کنند.

متاسفانه برخی ورزشکاران بعد از رسیدن به شهرت، شاید به دلیل نداشتن اعتماد به‌نفس و اطمینان کافی نسبت به هویت واقعی و حقیقی خود، به سوء‌ر‌فتارهایی دچار می‌شوند که اثرات بدی بر جامعه و طرفداران می‌گذارد. ورزش‌های قهرمانی، علاوه‌بر جذابیت‌های فردی، اجتماعی و مالی باید «پهلوانی» هم باشد.

نادیده گرفتن فاکتور اخلاق در نهایت به از کنترل خارج شدن فرمان زندگی منجر می‌شود. از مسیر خارج شدن و به بیراهه افتادن، از عواقب این موضوع است.

بنابه گفته کال ریپکن و تونی گوین (بازیکنان سابق بیسبال حرفه‌ای) ورزش فراتر از مسابقه و بازی را در بر‌می‌گیرد. بازیکنان باید به خاطر تمام طرفدارانی که ورزش را دوست دارند سعی کنند در تمام ابعاد زندگی درست عمل کنند‌؛ زیرا آنها چه دوست داشته باشند و چه نه، الگوهای رفتاری جامعه هستند.

نسیم حیدری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها