رمضان مصر آداب خاص خودش را دارد هر چند در برخی مسائل اجتماعی و عرفی ویژه ماه مبارک بین کشورهای اسلامی شباهت وجود دارد اما اگر ماه رمضان گذرتان به مصر افتاد حتما پیش از آن از حساسیت های عمومی مردم آن در این ماه آگاه شوید.
کد خبر: ۸۱۰۹۷۲
سینما در فهرست ممنوعه رمضان در مصر

اولین نشانه بارز ماه خدا در کشور مصر شبیه کشور خودمان تعطیل شدن برخی مکان های خاص تهیه و فروش غذا است. به شکل خاص در مصر غیر از روزهای ماه مبارک رمضان می توانید تقریبا در هر خیابانی غذای محبوب مصری ها را ببینید و میل فرمایید. «الکشری» غذای محبوب مصری ها است که ترکیبی از ماکارونی، حبوبات، ادویه تند، لیمو، سیر و افزودنی هایی دیگر مانند سس های خاص مصری ها است اما در ماه رمضان نمی توانید طبخ و توزیع آن را لااقل در خیابان ببینید.

مراکز تهیه و فروش الکشری هم ترجیح می دهند از این فرصت برای نوسازی و تغییر دکوراسیون مرکز کسب و کارشان استفاده کنند.

در ماه مبارک رمضان، سینماهای مصر هم تعطیل است و دنیای فیلم های سینمایی به خوابی یکماهه می رود تا سریال های رمضان گیرنده های تلویزیونی مردم مصر را اشغال کند و می توان انواع سریال ها را در این ماه از تلویزیون مصر مشاهده کرد.

این یک سنت دیرپای مصری است که خوشحالی و سرورشان را به اعیاد موکول می کنند بنابراین به طور معمول در ماه مبارک رمضان کمتر شاهد برگزاری مراسم عروسی در مصر خواهید بود.

حتی قهوه خانه داران مصر که عمده درآمدشان را در ساعت های شب کسب می کنند در همراهی با عرف اجتماعی شب ها اماکن خود را تعطیل می کنند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها