یادداشتی از احمد میراحسان، پیرامون معنای آزادی در دانشگاه‌های آمریکا

بازجویی از آزادی‌بیان

به دنبال ناامنی در ایالت تگزاس آمریکا، مجلس این ایالت لایحه ای را دردست تصویب دارد که به موجب آن حمل اسلحه در محیط دانشگاه های این ایالت به طور علنی آزاد خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۲۹۸۵
دانشگاهیان آمریکایی صاحب اسلحه می شوند

این لایحه که قرار بود شامل همه بیمارستان های ایالت تگزاس هم بشود ابتدا با مخالفت دموکرات های این ایالت روبه رو شد اما در نهایت روز پنجشنبه درپی حذف بیمارستان ها و برخی دیگر از تغییرات از لایحه مذکور، مجلس ایالتی تگزاس آن را با 101 رای موافق در مقابل 47 رای مخالف از مرحله اول تصویب گذراند.

در صورت قانونی شدن لایحه یادشده حمل اسلحه به داخل صحن دانشگاه های این ایالت آزاد خواهد شد اما دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها اجازه بردن سلاح های خود به کلاس های درس، خوابگاهها و کافه های داخل دانشگاه را نخواهند داشت.

درسال 1791 قانونگذاران آمریکایی متممی را به قانون اساسی این کشور افزودند که به موجب آن شهروندان این کشور برای محافظت از جان خود مجاز خواهند بود با خود اسلحه حمل کنند.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و بویژه جمهوریخواهان این کشور با گذشت بیش از 200 سال از الحاق این متمم قانونی هنوز از حمل اسلحه به عنوان تنها راه جلوگیری از گسترش خشونت های ناشی از حمل سلاح حمایت می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها