فینال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، امروز برگزار می‌شود

شمیم عطر یاس در تهران

وَالْفَجْر/ وَلَیال عَشر... این آیات الهی از سوره‌ مبارکه فجر سرآغاز فینال سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود؛ فینالی که با فجر و پیروزی نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات، پایانی خوش داشت و هر دو نماینده ایران حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی (بخش حفظ) و حسن دانش (بخش قرائت) رتبه‌های نخست را بر اساس هیات داوران به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۸۰۰۴۸۶
ستاره‌های قرآنی ایران بر بام جهان‌ اسلام

اگر پنجشنبه عصر حوالی ساعت 4 بعدازظهر گذرتان به منطقه ولنجک تهران و سالن اجلاس سران افتاده باشد، قطعا متوجه بار ترافیکی آن شده‌اید، فینال مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران باعث شده بود تا جمع کثیری از مردم و مسئولان کشور گردهم آیند.

روز پایانی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، روز سرنوشت‌ساز این دوره از مسابقات بود رقبای اصلی در رشته قرائت و حفظ از ساعت 16 در سالن آماده بودند، فینال با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «مهدی عادلی» قاری افتخاری و بین‌المللی کشورمان آغاز شد و چه آیاتی زیباتر و دلنشین‌تر از سوره‌های مبارکه فجر و کوثر که قاری کشورمان به زیبایی آن را تلاوت کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ابتدا حافظان کل باید مرحله فینال را آغاز می‌کردند، پنج حافظ راه‌یافته به مرحله فینال از کشورهای ایران، لیبی، نیجر، اوگاندا و سومالی طبق قرعه‌ای که برای آنها افتاده بود به سوالات این بخش پاسخ دادند.

با پایان یافتن رقابت‌های فینال رشته حفظ، نوبت به‌بخشی رسید که شاید بسیاری از حاضران منتظر آن بودند، قاریان برتر جهان اسلام مسابقه نهایی خود را آغاز کردند.

«حسن دانش» نماینده جمهوری اسلامی ایران همراه با محمد عبدالباسط و محمد عبدالرحمن از مصر، محمد ابراهیم از پاکستان، جعفر حسیبوان از اندونزی، احمد عباس فرج از عراق قاریان برتر بودند که با حضور در صحن علنی مسابقات به اجرای برنامه پرداختند و سبب شدند تا حاضران در سالن در حین تلاوت آنها، بارها با الفاظی نظیر الله، الله و احسنت و... آنان را مورد تشویق و همراهی قرار دهند.

هرچند سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی طی روزهای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمع کثیری از مردان و زنان و کودکان و نوجوانان را به خود دیده بود که برای تماشای این رقابت‌ها و استفاده از برنامه‌های جنبی مسابقات بین‌المللی قرآن می‌آمدند، اما به نظر می‌رسید طی چند روز گذشته، بازدیدکنندگان بیشتر تمایل داشتند از برنامه‌های جنبی و حاشیه‌ای استفاده کنند تا در سالن برگزاری رقابت‌ها بنشینند و به تلاوت قاریان و حافظان گوش بسپارند.

روز پایانی علاوه بر حضور افراد علاقه‌مند، از نظر حضور مسئولان و مدیران هم روز شلوغی بود، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و سردار جعفری فرمانده کل سپاه هم در سالن حضور داشتند. همچنین روز گذشته (عصر جمعه) نیز آیین اختتامیه مسابقات با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اما پایان‌بخش برنامه‌های فینال سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نیز تلاوت «محمود شحات انور» قاری مشهور کشور مصر بود که با تشویق حاضران در سالن روبه‌رو شد.

آخرین برگ از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، امسال نیز مانند سال‌های گذشته با دیدار شرکت‌کنندگان با رهبر معظم انقلاب و برگزاری محفل انس با قرآن کریم ورق می‌خورد؛ دیداری که قرار است امروز ساعت 10 صبح در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شود و تا اذان ظهر ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها