فرمانده دریابانی نیروی انتظامی عنوان کرد

نیاز دریابانی ناجا به شناورهای سنگین بالاتر از 70 متر

فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی از توقیف 387 فروند شناور در راستای برخورد با صیادان غیرمجاز توسط دریابانی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۹۱۰
توقیف 380 فروند شناور غیرمجاز در بندر انزلی

اسماعیل سلیمانی‌راد امروز در گفت‌وگو با فارس در انزلی با اشاره به برخورد با صیادان غیرمجاز در این شهرستان اظهار کرد: دریابانی گیلان با هدف اجرای طرح‌های عملیاتی، شناسایی مناطق جرم‌خیز و حساس را گشت‌زنی‌ مکرر انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اقدام‌های اطلاعاتی شبانه‌روزی در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح حوزه استحفاظی انجام شده است، افزود: در 11 ماه گذشته با انجام عملیات‌های مذکور بالغ بر 300 فروند شناور متخلف توقیف شده است.

فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی پوشش نقاط آلوده و ساماندهی شناورها را موجب پیشگیری از بسیاری تخلفات دانست و تصریح کرد: کشف 172 اصله چوب از جمله نتایج اقدام‌ها در برخورد با سودجویان منابع طبیعی و ملی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور 69 دستگاه خودروی حامل شن و ماسه غیرمجاز توقیف شده است، گفت: با توجه به اینکه سودجویان از هر فرصتی برای تخریب سواحل و برداشت غیرمجاز شن و ماسه بهره می‌گیرند بنابراین با گشت‌زنی‌های هدفمند و شناسایی افراد در این زمینه موفق به توقیف خودروهای مذکور شدیم.

سلیمانی‌راد برخورد با صیادان غیر مجاز را از دیگر اقدام‌های دریابانی بندر انزلی عنوان کرد و یادآور شد: در 11 ماه گذشته 387 فروند شناور غیرمجاز، 255 هزار و 244 رشته تور ماهیگیری، 14 هزار و 311 شاخه لنگر، 756 هزار و 111 عدد کرف، 13 هزار و 987 قطعه انواع ماهیان استخوانی و غضروفی و 41 دستگاه جی‌پی‌اس از ادوات صیادی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی با قدردانی از همکاری ساحل‌نشینان با دریابانی بندرانزلی برای تامین امنیت و آرامش منطقه، متذکر شد: وجود ساحل‌نشینان مانند پایگاهی توانمند برای کاهش تخلفات و جرایم در حوزه استحفاظی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها