محققان با شروع سال 2015 میلادی با ارائه چند توصیه سلامتی مانند بلند شدن از روی صندلی بدون کمک دست ها، مصرف روزی یک کاسه ماست کم چرب و بازگذاشتن پنجره در محیط های شلوغ به مردم توصیه کردند تا با رعایت آنها تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنند.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۵
سال 2015 را با این توصیه ها شروع کنید

محققان می گویند بلند شدن از روی صندلی بدون استفاده از دست به تقویت ماهیچه ها کمک کرده و از انسان در برابر خطر افتادن در سالخوردگی کمک می کند.

محققان توصیه می کنند که برای بلند شدن از روی صندلی پاهای خود را محکم بر روی زمین فشار دهید، ماهیچه های معده خود را سفت کرده و بدون استفاده از دست به آرامی از روی صندلی بلند شوید.

«دارن چاندلر» مشاور درمان ارتوپدی می گوید: این کار موثرترین تمرین تقویت عضلات ناحیه نشیمن گاه است.

هر روز یک کاسه ماست مصرف کنید

مطالعات نشان می دهند که مصرف محصولات لبنی می توانند به پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک کنند.

مطالعه دانشگاه «کمبریج» سال گذشته نشان داد که مصرف یک کاسه کوچک ماست پروبیوتیک کم چرب در پنج روز هفته خطر ابتلا به دیابت را تا 28 درصد کاهش می دهد.

محققان معتقدند که باکتری های مفید و نوع خاص ویتامین K موجود در محصولات لبنی منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. محصولات لبنی می تواند از ابتلا به دیابت پیشگیری کنند.

در زمان سرماخوردگی از یک سوراخ بینی فین کنید

محققان دانشگاه ایالتی ویرجینیا در آمریکا می گویند: فین کردن از طریق دو سوراخ بینی موجب برگشت موکوس های به سینوس شده و خطر ابتلا به عفونت ثانویه را افزایش می دهد.

آنها می افزایند: بالا کشیدن بینی نیز موجب رفتن موکوس ها به پشت گلو و نهایتا به معده می شود.

محققان توصیه می کنند که در هنگام سرماخوردگی اگر مجبور به فین کردن هستید، از یک سوراخ بینی فین کنید.

باز گذاشتن پنجره در محیط های شلوغ

محققان می گویند: اگر در محیط های پرجمعیت کار می کنید با بازگذاشتن پنجره می توانید خطر ابتلا به سرما خوردگی را کاهش دهید.

همچنین اگر در خودرو یا اتاقی به سر می برید که مشکوک هستید که افراد داخل آن ممکن است بیمار باشند با باز کردن پنجره می توانید خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

محققان دانشگاه فناوری «کوینزلند» در استرالیا متوجه شدند که خطر ابتلا به سرماخوردگی با گذراندن 90 دقیقه در یک خودروی حامل افرادی که سرما خورده 99.9 درصد است؛ در حالیکه با بازکردن پنجره های این خودرو خطر ابتلا به سرماخوردگی به 20 درصد کاهش می یابد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها