معاون عمرانی استانداری سمنان از انجام مراحل سخت افزاری آزاد راه قم - گرمسار خبر داد و گفت: این محور تا پایان سال آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۷۴۹۸۵۴
مراحل سخت افزاری آزاد راه قم - گرمسار انجام شد

پرهام جانفشان عراقی، در حاشیه رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و امداد و نجات جاده ای استان سمنان با تاکید بر اهمیت و حساسیت این مسیر به خبرنگاران افزود: فعالیت های نرم افزاری در این محور باقیمانده که در دست اجرا است.

وی ایجاد قرارگاه پلیس راه، نصب دوربین های کنترل سرعت، خط کشی و... را از برنامه های نرم افزاری در این آزاد راه برشمرد و افزود: کار ساخت و مسایل زیرساختی نظیر پل ها و ... در ایم محور انجام شده است.

معاون عمرانی استانداری سمنان با اشاره به بازدید اخیر خود از آزاد راه گفت: در نهایت این مسیر با برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و صدور مجوز تردد توسط پلیس راه این آزاد راه تا پایان امسال و برای سفرهای نوروزی به بهره برداری می رسد.

جانفشان عراقی با اشاره به وجود 560 کیلومتر راه اصلی تهران - مشهد در استان سمنان، افزود: تعریض و ایمن سازی این محور از برنامه های ملی این استان است و سالانه بین 150 تا 200 میلیارد ریال صرف بهسازی این محور می شود.

وی طرح تعریض این محور را در راستای اهداف بهسازی و ایمن سازی برای تردد زائران حضرت امام رضا (ع) دانست و افزود: این طرح از ورودی سمنان در ایوانکی تا عباس آباد خروجی این استان در سمت مشهد اجرا می شود.

جانفشان عراقی رفع نقاط حادثه خیز از دیگر برنامه های این استان برشمرد و با اشاره به شناسایی هزار نقطه حادثه خیز در مطالعات اولیه، گفت: این تعداد در سال های اخیر با انجام اقدامات لازم به 75 نقطه کاهش یافته و هدف این استان کاهش سالانه این تعداد است.

معاون عمرانی استانداری سمنان همچنین با اشاره به بالا بودن حادثه واژگونی خودروها در محورهای این استان گفت: توسعه مجتمع های اقامتی و نیز طرح ساخت آبادی نما ها برای ایجاد نقاط تفرجگاهی ویژه مسافران از برنامه های این استان است تا شرایط تردد تسهیل و حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان در استان سمنان کاهش یابد.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها