تلویزیون راوی آسمانی شدن شهید جمهور و یاران همراه

از لحظه سانحه تا اعلام خبر شهادتِ شهیدان خدمت

شبکه‌های سیما به مناسبت سانحه تلخ سقوط بالگرد رییس جمهور و هیئات همراه به پوشش لحظه‌ای این سانحه پرداختند. همچنین با اعلام رسمی خبر شهادت رییس جمهور نیز، برنامه‌هایی با محوریت شهدای خدمت روانه آنتن شده است.
شبکه‌های سیما به مناسبت سانحه تلخ سقوط بالگرد رییس جمهور و هیئات همراه به پوشش لحظه‌ای این سانحه پرداختند. همچنین با اعلام رسمی خبر شهادت رییس جمهور نیز، برنامه‌هایی با محوریت شهدای خدمت روانه آنتن شده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۶۹

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت سیما؛ از ابتدای اعلام خبر وقوع سانحه دلخراش بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان ایشان، معاونت سیما با محوریت مرکز تولید و فنی و شبکه‌های سیما تمهیدات لازم را در دستور کار قرار داد، با برنامه ریزی صورت گرفته این عملیات رسانه‌ای همچنان ادامه خواهد داشت و مراسم‌های مرتبط با تشییع و خاکسپاری سید شهیدان خدمت، رئیس جمهور مردمی، شهید آیت الله رئیسی و یاران همراهشان نیز به شایسته‌ترین نحو از شبکه‌های تلویزیونی سیما پخش خواهد شد.  

در ادامه به تشریح برخی از ویژه برنامه‌های منتخب مرتبط با این موضوع پرداخته شده است.

برنامه‌های «جریان» و «ایران عزیز» به مناسبت شهادت رییس جمهور با حضور مهمانان ویژه به صورت متناوب از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود.

برنامه‌های «صبحانه ایرانی»، «پاورقی» و «نوسان» به مناسبت شهادت رییس جمهور روی آنتن شبکه دو می‌روند. همچنین برنامه‌ای نیز با اجرای فرزاد جمشیدی به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازد.

همچنین مجموعه کوتاه تلویزیونی «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر از ۳۱ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این سریال که بخشی از مجاهدت‌های حمید و مهدی باکری و شهدای لشگر عاشورا در عملیات‌های خیبر و بدر را به تصویر می‌کشد، در ۷ قسمت پخش می‌شود.

شبکه سه سیما با برنامه‌های «سلام صبح بخیر» و «سیاست خارجی» به موضوع شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان می‌پردازد.

به مناسبت شهادت آیت الله رییسی برنامه‌های عادی شبکه چهار متوقف شده و برنامه‌ها به طور زنده از دو استودیو، روی آنتن می‌رود. کورش علیانی و عطاءالله بیگدلی میزبان اساتید دانشگاه، فعالین حوزه علم و فناوری، هنرمندان و کارگردانان فیلم ساز، اهالی فرهنگ و هنر و چهره‌های شناخته شده حوزه اندیشه خواهند بود و در خصوص ابعاد شخصیتی و عملکردی آیت الله رییسی گفتگو خواهند کرد.

شبکه تهران سیما از شب گذشته همزمان با خبر حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه ایشان، برنامه «تهران بیست» را کاملا به این موضوع اختصاص داد و با تدارک برنامه زنده «شهید جمهور» با اجرای حسین مولایی و علی ترابی این حادثه را با حضور مسئولین و صاحب نظران تحلیل و بررسی کرد.

امروز نیز جدول برنامه‌های شبکه تهران سیما به صورت کامل معطوف به این موضوع شده است. برنامه‌هایی نظیر «شهر امن»، «سلام تهران»، «تا نیایش» و «به خانه بر می‌گردیم» به صورت کامل به این موضوع می‌پردازند. این برنامه‌ها با حضور میهمانان ویژه، مسئولین دولتی، چهره‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ... تماشایی می‌شود.

همچنین اختصاص و ایجاد باکس MC  با عنوان شهید جمهور نیز همچنان با اجرای حسین مولایی و علی ترابی روی آنتن می‌رود. این برنامه نیز با حضور میهمانان ویژه، مسئولین دولتی، چهره‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ... تماشایی می‌شود.

قرار است در فاصله‌های زمانی و در طول روز مراسم‌های عزاداری در جای جای استان و شهر تهران به صورت زنده و مستقیم روی آنتن شبکه تهران سیما برود.

پوشش زنده و مستقیم مراسم‌ها و تجمعات مردمی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در مناطق مختلف شهر و استان تهران برگزار می‌شود و به صورت زنده روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.

پخش آثار کوتاه (تاک) نماهنگ، کلیپ و مستند‌های ویژه از اقدامات و فهالیت‌های رئیس جمهور شهید از دیگر برنامه‌هایی است که روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.

شبکه آموزش نیز با برنامه زنده «مثبت آموزش» با دعوت از مسئولین، مدیران و کارشناسان به ابعاد شخصیتی و خبر‌های مرتبط با موضوع شهادت رئیس محترم جمهور و هیات همراه می‌پردازد. پخش پلی بک‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های شبکه آموزش ویژه شهادت رئیس جمهور و هیات همراه است.

ویژه برنامه شهادت رئیس جمهوری و همراهانش با حضور مهمانان مختلف از جمله کارشناسان، مداحان، شعرای آئینی و حجت السلام والمسلمین اصغردوست و حجت السلام سیدحمید خداداد حسینی روز دوشنبه به صورت زنده بر روی آنتن شبکه قران و معارف سیما می‌رود.

ارتباط و پخش تصاویر زنده از سوگواری عزاداران در حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه (س) از ساعت ۱۳:۴۰ و پخش زنده محفل قرآن کریم از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ از حرم مطهر امام رضا (ع)، امروز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

پخش اقامه نماز ظهر مسجد جعفری کوی نصر (گیشا) که آیت الله سیدابراهیم رئیسی سال‌ها به عنوان امام جماعت این مسجد فعالیت می‌کرد، نیز روز سه شنبه ۱ خرداد پخش می‌شود.

برنامه گفتگو محور «آرمان» هم با حضور حجت السلام سیدحمید خداداد حسینی، پسرعموی سیدابراهیم رئیسی ساعت ۲۲ روز دوشنبه، به بررسی ابعاد مختلف شخصیت و اقدامات شهید رئیسی می‌پردازد.

پخش زنده محفل قرآن کریم از مشهد مقدس امروز دوشنبه  ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ پخش خواهد شد.

پخش مستندی درباره زندگی آیت الله «سیدمحمد علی آل هاشم» امام جمعه تبریز ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه و پخش میان برنامه و کلیپ‌هایی از خدمات مختلف آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری فقید در دوره خدمت ایشان به کشور و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد از دیگر تدارک شبکه قرآن و معارف سیما است.

شبکه نمایش سیما، فیلم‌های سینمایی «دولت عشق» به کارگردانی حمید بهمنی و «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور را امشب دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ و ۲۱ پخش می‌کند. همچنین پخش فیلم‌های مناسبتی نیز در دستور کار این شبکه قرار دارد.

زیر نویس‌های شبکه به مناسبت شهادت رئیس جمهور از ساعت ابتدایی اعلام شهادت ایشان و همراهانشان با مضامین شهادت پخش می‌شود. همچین میان برنامه‌ها و کیلیپ‌هایی با مضامین شهدا نیز روی آنتن می‌رود.

برنامه‌های تولیدی «از سرگذشت»، «هزار داستان»، «نفس» در این ایام از شبکه نسیم پخش می‌شود. همچنین برنامه زنده «نسیمی شو» نیز روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. زیر نویس دل نوشته‌های مردم، وله مناسبتی و ... نیز از آنتن این شبکه پخش می‌شود.

ویژه برنامه «شهید جمهور» به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، و جمعی از همراهان ایشان به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود. این برنامه با حضور مهمانان لشکری، کشوری، هنرمندان، مسئولان کشور و فعالان فرهنگی در بخش‌های مختلفی پخش می‌شود.

شبکه مستند در شهادت رییس جمهور و هیئات همراه با تهیه و پخش مستند‌هایی با مضمون سفر‌های خارجی رئیس جمهور با عنوان «خویشاوند» و «دیار اقبال» با مخاطبان خود همراه است.
مستند‌های مربوط به سفر‌های استانی ریاست جمهوری مثل «مسافر سرزمین شقایق ها»، میان برنامه‌هایی از سخنرانی و تصاویر دیدار رئیس جمهور با مردم، مواضع و سخنرانی‌های ضد استکبار و دغدغه‌های مردمی ایشان روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

همچنین اخبار و موارد مهم مخصوصا بیانات رهبری در خصوص ایشان به صورت زیرنویس از شبکه پخش می‌شود.

همچنین مستند «یک روز با آقای امام جمعه» درباره حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نیز روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

برنامه «دست اول» ویژه شهادت رییس جمهور و هیات همراه از شبکه ورزش پخش می‌شود. این برنامه به فواصل هر دو ساعت به صورت ویژه به شهادت رییس جمهور و واکنش جامعه ورزش می‌پردازد. ارتباط تلفنی با بزرگان ورزش کشور و پخش گزارش منظم در این خصوص محتوای این برنامه بیست دقیقه ایی است.

ویژه برنامه «شهید جمهور» به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه، هر روز ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه امید و برنامه «مثبت سلامت» نیز با پرداختن به این مناسبت از شبکه سلامت پخش می‌شود.

شبکه جام جم با ویژه برنامه‌ای با حضور کارشناسان سیاسی، تعدادی از نمایندگان مجلس و سایر مقامات عالی رتبه کشوری که از ساعت ۸ صبح در حال پخش است و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد با مخاطبان خود همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها