مردی که با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی به بهانه فروش گوشی‌های تلفن دست دوم کلاهبرداری می‌کرد، با ردیـابی‌های پلیس فتا دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۳۱۷۰
سایت فروش تلفن همراه ترفندی برای کلاهبرداری

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی آبان امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان مرکزی و اعلام شکایتی عنوان کرد: هنگام وبگردی با سایتی آشنا شدم که در زمینه فروش گوشی‌های دست دوم فعالیت داشت. پس از بررسی فهرست قیمت گوشی‌ها یکی را که ارزش 650 هزار تومانی داشت، سفارش دادم و پول آن را به حساب درج شده در سایت واریز کردم.

سپس قرار شد کالایی که خریدم از طریق پست به خانه‌ام ارسال شود. دو روز منتظر ماندم، اما خبری نشد. چند بار با پست الکترونیک سایت مکاتبه کردم که پاسخی نگرفتم و متوجه شدم این سایت برای کلاهبرداری است.

با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار آغاز شد و سرانجام دو روز پیش ماموران متوجه شدند فردی که این سایت فروش را راه‌اندازی کرده، در حومه شهر تهران زندگی می‌کند. ماموران با هماهنگی قضایی به خانه این مرد رفته و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و به افسر بازجو گفت: مدتی پیش این سایت را به بهانه فروش گوشی‌های دست دوم راه‌اندازی کردم و با این ترفند متقاضیان خرید را به دام انداخته و پس از دریافت وجوه میلیونی گوشی‌ای برایشان ارسال نمی‌کردم. با این کار توانستم مبالغی کلان از شهروندان استان مرکزی و 9 شهر دیگر کلاهبرداری کنم.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی ادامه دارد. افرادی که در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتا شکایت خود را مطرح و پرونده‌شان را پیگیری کنند.

سرگرد مصطفی نوروزی با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد خرید کالایی را دارند حضوری به مراکز خرید مراجعه کنند و از خرید‌های اینترنتی از سایت‌های غیررسمی خودداری کنند و براحتی فریب سایت‌های اینترنتی که در زمینه خرید و فروش انواع کالا فعالیت دارند را نخورند تا این چنین به دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند. از مردم می‌خواهیم چنانچه با فعالیت چنین سایت‌هایی روبه‌رو شدند موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند تا برخورد قاطعانه‌ای با این کلاهبرداران انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها