معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع برای کنترل پرونده‌های زمین‌خواری با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۹۵۷
راه‌اندازی نرم‌افزار جامع برای کنترل زمین‌خواری

محمد مجابی به ایسنا گفت: با مشاور رئیس‌جمهور نیز جلسه‌ای درباره زمین‌خواری داشتیم. همچنین در جلسه‌ای که با حضور رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس برگزار شد، تصویب شد که نرم‌افزاری جامع برای این موضوع راه‌اندازی شود.

وی افزود: از کارهایی که به صورت مشترک با وزارت مسکن و شهرسازی پیگیری می‌شود، راه‌اندازی این نرم‌افزار جامع دقیق است، چون با استفاده از این نرم‌افزار، اطلاعات پرونده‌های زمین‌خواری در سطح کشور از مرحله شکل‌گیری تا مرحله اجرا و قطعیت قابل دسترس خواهد بود.

مجابی درباره ارتقای ضریب حفاظتی مناطق گفت: آنچه در مناطق تحت حفاظت اهمیت دارد، رعایت استانداردهای لازم برای این مناطق است؛ یعنی اقدامات موثری برای استانداردهای حفاظتی صورت بگیرد.

به گفته وی، با استفاده از دوربین‌های دوربرد و بررسی‌های ماهواره‌ای به طور کلی تجهیزاتی که جنبه مخابراتی دارد، از نظر فیزیکی این مناطق مجهز می‌شوند که برای اجرای آن برنامه‌هایی را تدوین کردیم.

معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این‌که ارتقای یک منطقه حفاظت شده به مسائل متنوعی نیاز دارد، یادآور شد: ارتقای درجه حفاظتی لزوما به معنی ارتقای اسمی نیست، مثلا ارتقای یک منطقه حفاظت شده به پارک به معنی حفاظت بیشتر نیست؛ بلکه باید تمام نشانه‌های حفاظتی را در نظر بگیریم.

وی به موضوع تعرض به مناطق حفاظت شده به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده اشاره و ابراز کرد: زمین‌خواری نکته بسیار جدی در این حوزه است و هم‌اکنون پیگیری بسیاری از پرونده‌هایی را که منتج به رای شده، در دستور کار قرار داریم و برای رفع تصرف مناطقی که به صورت عدوانی تصرف شده است، پیگیری جدی‌ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها