در اجرای فرمان رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی ایران و فرماندهی کل قوا نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران، اینک یگان‌های زرهی، توپخانه، نیروهای ویژه هوابرد، ژاندارمری و پاسداران انقلاب به منظور در هم کوبیدن عناصر ضد انقلاب و پاکسازی منطقه پاوه با قاطعیت وارد عمل شدند و ساعت 6 بامداد امروز 28/5/1358 قبل از موعد مقرر توانستند شهر پاوه را تأمین و با وارد آوردن تلفات به عناصر ضد انقلاب اسلامی آن‌ها را متواری سازند.
کد خبر: ۷۲۲۷۴۹
بیانیه ستاد مشترک ارتش در خصوص پاکسازی شهر پاوه

پیام امام خمینی (ره) به قوای نظامی وانتظامی برای پایان دادن به غائله سنندج

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از صدور پیام قبلی مبنی بر بسیج همگانی و اعزام نیرو به پاوه، طی فرمانی دیگر خطاب به مردم و نیروهای مسلح برای پایان دادن به غائله سنندج و سرکوب و دستگیری و محاکمه اشرار مسلح به این شرح صادر فرمودند:

بسم ا... الرحمن الرحیم

الساعه خبر رسید که در سنندج حزب دمکرات، ارتشی‌ها و سازمان‌های آنان را محاصره کرده‌اند و اگر تا نیم ساعت دیگر کمک نرسد اسلحه‌ها را می‌برند و از مسجد سنندج اطلاع دادند که حزب دمکرات زن‌های ما را به گروگان برده‌اند.

اکیدا به کلیه قوای انتظامی دستور می‌دهم که به پادگان‌های مراکز ابلاغ کنند که به قدر کافی به طرف سنندج حرکت کنند و با شدت اشرار را سرکوب نمایند. پاسداران انقلاب در هر محلی هستند به مقدار کافی به سنندج و تمام کردستان با پل هوایی بسیج شوند و با شدت تمام اشرار را سرکوب نمایند.

تأخیر و​لو به قدر یک ساعت تخلف از وظیفه و به شدت تعقیب می‌شود. از ملت ایران می‌خواهم که مراقب باشند هر یک از مأموران تخلف کردند، فورا اطلاع دهند. من انتظار دارم که تا نیم ساعت دیگر از قوای انتظامی به من خبر بسیج عمومی برسد.

والسلام. 28 مرداد 1358

روح ا... الموسوی الخمینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها