معاون صدای رسانه ملی به اتفاق جمعی از مدیران رادیو و با حضور در کتابخانه ملی ایران، از بخش‌های مختلف آن بازدید و بر تعامل بیشتر رادیو با کتابخانه ملی ایران تاکید کردند.
کد خبر: ۷۱۱۶۱۷
آمادگی رادیو برای تعامل بیشتر با کتابخانه ملی ایران

محمدحسین صوفی در این دیدار با اشاره به مشترکات رادیو و کتابخانه ملی گفت: رادیو رسانه‌ای است که در تمامی لحظات زندگی با مردم همراه است و با توجه به کارکرد این رسانه مخاطب به شکل ویژه‌ای در تعامل با این رسانه به اندیشیدن می‌پردازد.

وی ادامه داد: در رادیو شنونده با تفکر، اندیشه و تعمیق در پیام ارسالی می‌تواند بهترین برداشت را از برنامه داشته باشد که این یکی از مزایای رادیو نسبت به دیگر رسانه‌هاست و از سوی دیگر کتاب نیز در این حوزه با رادیو مشترک است.

صوفی ضمن ابراز خرسندی از تعامل رادیو با کتابخانه ملی گفت: رادیو می‌تواند در برنامه‌های خود از آنچه در کتابخانه ملی به عنوان تولید محتوا در نشست‌های تخصصی انجام می‌شود بهره برده و با انعکاس دستاوردهای آن در ترویج فرهنگ، اخلاق و بسترسازی برای سبک زندگی اسلامی - ایرانی نقش موثری داشته باشد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به تأسیس و فعالیت رادیو کتاب عنوان کرد: در برنامه‌های رادیویی در بخش‌های نویسندگی، پژوهش و برنامه‌سازی کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معاونت صدا نیز با توجه به اهمیت موضوع مطالعه در کشور و به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با تازه‌های نشر، رادیو کتاب را راه‌اندازی کرده که این رادیو می‌تواند تعامل ویژه‌ای با کتابخانه ملی داشته باشد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اهمیت کتاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر معرفی بیشتر این محصول فرهنگی گفت: معرفی انتشارات، ناشران، نویسندگان، مترجمان، کتب مختلف و مشکلات چاپ و نشر از مهم‌ترین مسائلی است که در رادیو کتاب به آن توجه می‌شود و امیدواریم که این شبکه رادیویی بتواند در خدمت تبلیغ و نشر احکام نورانی اسلام و اهداف فرهنگی کشورمان قرار گرفته و ارتباط مردم و کتاب را بیشتر کند.صوفی در پایان افزود: توافق بین طرفین در تولید برنامه‌های فرهنگی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، اخلاق و خانواده و برنامه‌های قرآنی و معارفی در دستور کار رادیو قرار دارد که با تعامل بیشتر با کتابخانه ملی امید است در بخش غنی‌سازی محتوا اثرگذار باشیم.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این نشست، فعالیت‌های هشت‌گانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی و چگونگی تعامل با رسانه ملی را تشریح کرد.

وی دراین باره گفت: در طول یک سال گذشته در سازمان اسناد و کتابخانه ملی اقدامات موثر و مهمی صورت گرفته است و این سازمان آمادگی برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت پژوهش، شعرخوانی، سبک زندگی و تولید محتوا را دارد.

صالحی‌امیری افزود: دیجیتال‌سازی کتابخانه ملی برای دسترسی همه مردم در سراسر کشور به اسناد و منابع کتابخانه ملی یکی از فعالیت‌هایی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد و برای این منظور رسانه بویژه رادیو می‌تواند هماهنگی و تعامل خوبی با کتابخانه ملی داشته باشد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه فرهنگ گفت: ما باید تلاش کنیم جامعه را به سمت زیست فرهنگی سوق دهیم و منظور از زیست فرهنگی حاکمیت اخلاقی در عرصه سیاست، اقتصاد و... است، زیرا وقتی سیاست از اخلاق فاصله گیرد، هر چیزی که به‌عنوان آسیب سیاسی و اقتصادی از آن نام ببریم ناشی از فقدان اخلاق است. ما باید مصرف فرهنگی را در جامعه افزایش دهیم. مصرف فرهنگی در جامعه ما بسیار پایین است و امروزه یکی از لوازم حرکت جامعه به سمت زیست فرهنگی افزایش مصرف فرهنگی است.

«عبور از تاریکی» در رادیو نمایش

نمایش «عبور از تاریکی» به کارگردانی آشا محرابی و تهیه‌کنندگی طیبه محمدعلی امروز ساعت 11 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش فرازی از زندگی دکتر محمد خزائلی است. او در هجده‌ماهگی بر اثر بیماری بینایی خود را از دست داد، اما با حفظ کردن دروس مدرسه و دانشگاه موفق می‌شود در رشته دکترای ادبیات و حقوق تحصیل کند. ضمن این‌که به چند زبان مسلط است.

نمایش رادیویی عبور از تاریکی به نویسندگی معصومه عزیزمحمدی همزمان از رادیو نمایش ساعت 12 بامداد از رادیو تهران هم پخش می‌شود.در این نمایش مجید حمزه، راضیه مومیوند، مهدی گیاهی، مینو جبارزاده، علی‌اصغر دریایی، پریسا مقتدی، رضا عمرانی، توفان مهردادیان، نازنین مهیمنی، مرضیه صدرایی، احمد لشینی، اسماعیل بختیاری، اکبر مولایی و تعداد کثیری از بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو بازی کرده‌اند.

علی حاجی‌نوروزی صدابردار و نرگس موسی‌پور افکتور دیگر عوامل تولید این نمایش رادیویی هستند.

ماجراهای پرسپولیس روی خط رادیو جوان

برنامه «چهار چهار دو» امروز ساعت 21 با موضوع ورزش از رادیو جوان پخش می‌شود.

در این برنامه امیر عابدینی، مدیرعامل سابق پرسپولیس و داماش در مورد اتفاقات فنی پرسپولیس صحبت می‌کند. این برنامه کاری از گروه جوان و ورزش است که به صورت زنده پخش می‌شود.

معاون هنری وزارت ارشاد به رادیو ایران می‌آید

برنامه «نگاه روز» رادیو ایران امروز میزبان علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد است.

این برنامه رویکردی محتوامحور دارد و با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن مهرجردی، مشاور ارشد معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد، سیاستگذاری‌ها و چشم‌انداز هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه به تهیه‌کنندگی زهرا فقیه‌میرزایی ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود. (روابط عمومی معاونت صدا)

newsQrCode
برچسب ها: معاونت صدا رادیو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها