نقل‌هایی از دست‌اندرکاران برنامه آموزشی رادیو

صدای پیشرفت زنگ اقتصاد

شبکه رادیویی اقتصاد یکی از شبکه‌های تخصصی معاونت صداست که ناگفته پیداست، حول محور اقتصادی می‌چرخد و تلاش می‌کند تا راه و رسم اشتغال، رونق کسب و کار، کارآفرینی، درآمدزایی و... را به مخاطبانش آموزش بدهد. یکی از برنامه‌های این شبکه «زنگ اقتصاد» که اگر با دقت دل‌بسپاریم و پای این کلاس بنشینیم، دست خالی برنمی‌گردیم.
کد خبر: ۱۴۳۹۵۲۱
نویسنده مریم کریمی - روزنامه‌نگار
 
علاقه‌مندانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار پر سود و پر رونقی دارند، می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با «زنگ اقتصاد» رادیو اقتصاد روی موج اف .ام، ردیف ۹۸مگاهرتز همراه شوند. برای آشنایی بیشتر با برنامه و چندوچون آن با برنامه‌سازان رادیو اقتصاد گفت وگو شده است که در ادامه می‌خوانید.

مهدی شیار، مدیرگروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد:
درکنداکتور شبکه اقتصاد با توجه به گستره شنوندگان و نیازهای متفاوتی که وجود دارد، جای یک برنامه آموزشی خالی بود که سعی کردیم با زنگ اقتصاد این کمبود را جبران کنیم. موضوعاتی هم که در این برنامه مطرح خواهد شد به گونه‌ای انتخاب و مطرح می‌شودکه قابلیت استفاده برای همه وجودداشته باشد. درزنگ اقتصادسعی می‌کنیم عدالت آموزشی را رعایت کنیم، به گونه‌ای که اگر کسی که علاقه‌مند به موضوعات مختلف اقتصادی است با شنیدن این برنامه دست خالی برنمی‌گردد؛ برای مثال فردی که علاقه به فعالیت در بازار سرمایه را دارد و دسترسی به کلاس‌های آموزشی ندارد، با شنیدن این برنامه یک‌سری اطلاعات مفید دریافت می‌کند. بنده به عنوان مدیر گروه این برنامه مهم‌ترین وجه تمایز زنگ اقتصاد را رویکرد آموزشی آن می‌دانم. ما در رادیو اقتصاد برنامه‌های کارشناسی، تحلیلی، حتی خبری و اطلاع‌رسانی داریم ولی این برنامه قرار است به شنوندگان با تعاملی که با برنامه دارند، آموزش مباحث اقتصادی را داشته باشد، چرا که مهم‌ترین وظیفه ما در این برنامه بررسی موضوعات مختلف براساس نیاز شنوندگان است تا با استفاده از کارشناسان و اساتید مجرب، محتوای مناسبی در اختیار شنوندگان قرار دهیم.

آتنا ابراهیمی معیر، تهیه‌کننده برنامه زنگ اقتصاد: 
زنگ اقتصاد یک مجله آموزشی است که با محوریت آموزش درحوزه‌های مختلف اقتصادی مثل بورس و تجارت الکترونیک و دیگر حوزه‌ها روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود. هر برنامه شامل سه بخش آموزشی یا سه زنگ است و هر زنگ گزارش مردمی یا وکس پاپ مرتبط با موضوع برنامه را دارد که قبل از بخش کارشناسی پخش می‌شود. هدف از پخش صدای مردم یا وکس پاپ، مطلع شدن از میزان آشنایی مردم با مباحث تخصصی و کاربردی حوزه اقتصاد است. اما باید یادآوری کنم که سه زنگ برنامه شامل: آموزش بورس، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی است و بنده معتقدم که وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌ها هم آموزش‌محور بودن موضوعات به دور از تحلیل و تفسیرهای اقتصادی است. از آنجا که مباحث، کلی و کاربردی است، جامعه هدف این برنامه طیف گسترده‌ای از مخاطبان است و تقریبا همه افرادی که به نوعی کسب و کاری را راه‌اندازی کردند یا در فکر توسعه فعالیت‌های اقتصادی هستند و نیازمند آموزش‌های تخصصی بیشتری هستند، ازجمله مخاطبان اصلی این برنامه به شمار می‌آیند. برنامه زنگ اقتصاد شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ تا ۱۹ از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود. 

محسن احمدی‌فر، گوینده: 
مهم‌ترین ویژگی اجرای برنامه زنگ اقتصاد در بیان مفاهیم حوزه اقتصادی به زبان ساده برای مخاطب عام است،؛ مباحث به گونه‌ای عنوان می‌شود که برای تمام افراد و قشرهای جامعه قابل درک باشد. قطعاتمرکزاصلی دراجرای برنامه زنگ اقتصاد بر همراهی با کارشناس مربوط دربیان ساده مفاهیم اقتصادی از یک‌سو وهمراهی با شنوندگان دربیان سؤالات در راستای درک بهتر مفاهیم است. بنده به شخصه برای جذب و مشارکت بیشتر مخاطبان درجایگاه یک مجری، تلاشم برای جذاب کردن موضوع‌های آموزشی وفضاسازی به منظورپرسش مرتبط با موضوع بوده است. همواره سعی می‌کنم با ایجاد تعامل بیشتربین شنوندگان بابرنامه، انگیزه لازم جهت معرفی برنامه به دیگران وهمراهی همیشگی مخاطب با برنامه صورت پذیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها