عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر بتوانیم برای ۱۴ میلیون جوان بیکار که آرزوی ازدواج و داشتن فرزند دارند، شغل ایجاد کنیم در مدت کوتاهی بدون کمترین مشکل جمعیت کشور به بالای ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر: ۶۹۲۵۵۳
اشتغال بیکارها، جمعیت را به 100 میلیون نفر می‌رساند

عابد فتاحی درباره طرح افزایش جمعیت در مجلس اظهار کرد : اگر درست دقت نکنیم و طرح های کارشناسی شده‌ای تصویب نکنیم، در آینده کشور با مشکلات بسیار وسیعی رو به رو می‌شود به عنوان مثال الان به علت هزینه‌های بالای درمان ناباروری انسانهای زیادی داریم که مجبورند تمام خانه و زندگیشان را بفروشند تا صاحب فرزند شوند.

وی ادامه داد: خانواده‌های زیادی هستند که علاقه مند به داشتن فرزند هستند و اگر مشکل ناباروری آنها حل شود و بتوانیم هزینه درمان ناباروری را ارزان و حتی رایگان کنیم. بسیاری از آنها 2 یا 3 فرزند خواهند داشت.

این نماینده مجلس گفت: اما مشکل اصلی جای دیگری است، جوانان زیادی در کشور داریم چه دختر و چه پسر که بسیاری از آنها حتی تحصیلات دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند اما چون شغلی ندارند نمی‌توانند ازدواج کنند.

فتاحی افزود: حدود 14 میلیون نفر در کشور جوان بیکار داریم که واجد شرایط ازدواج هستند و علاقه مند به ازدواج و داشتن فرزند هستند اما چون نمی‌توانند، افسرده شده‌اند و نمی‌توانند به آرزویشان برسند. اینها برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند و یک تهدید محسوب می‌شوند.

وی گفت:‌ مسئله مهم دیگر افزایش طلاقهایی است که در یکسال اول بعد از ازدواج رخ می‌دهد، گر چه هنوز آمار طلاق از ازدواج کمتر است اما علت اصلی این مسئله اعتیاد جوانان به انواع مواد مختلف، بیکاری و نداشتن بنیه مالی است. گرانی‌ها هم مزید بر علت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: اگر بتوانیم امکان ازدواج 14 میلیون جوان بیکار را با ایجاد شغل مناسب و پایدار فراهم کنیم. هر کدام از این خانواده‌ها 2 یا 3 فرزند خواهند داشت و جمعیت کشور به سرعت و با کمترین مشکل به بالای 100میلیون نفر می‌رسد و دیگر لازم نیست به مسائلی که چالش برانگیز است ورود پیدا کنیم.

وی گفت: اینکه برای پزشک یا خانواده‌ای که به هر دلیل اقدام به وازکتومی کرده است 3 تا 5 سال حبس در نظر بگیریم، این کار خدای نکرده بی احترامی به مردم است در حالی که می‌دانیم همه دوست دارند فرزند بیشتر داشته باشند، راه حل این است که امکانات زندگی را برای مردم فراهم کنیم و با افزایش آگاهی مردم درباره وضعیت کشور و تهدیدات آینده برای افزایش جمعیت، فرهنگ سازی کنیم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دكتر مثبت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
۰
۰
دست رو دلم نذار كه خونه :-(

نیازمندی ها