‌مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: طبق آمارهای جمع‌آوری شده در این استان، 500 روستا در خطر سیل، 400 روستا در خطر زلزله و حدود 60 روستا در خطر رانش زمین و در حد فاصل یک و نیم کیلومتری گسل منطقه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۸۰۴۸۸
سیل 500 روستای آذربایجان‌غربی را تهدید می‌کند

امیرعباس جعفری در کارگروه تخصصی مدیریت بحران استان با اعلام این مطلب افزود: ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز جهان است در نتیجه باید برای هر حادثه‌ای بتوان برنامه‌ریزی کرد تا به مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف حل بحران برخورد نکنیم.

جعفری با اشاره به اینکه 26 حادثه تا به حال در استان شناسایی شده است اظهارکرد: این تعداد حوادث اهمیت مدیریت بحران را در استان بیشتر پررنگ‌تر می‌کند چرا که در هنگام بروز یک حادثه اولین و مهمترین قدم عملیاتی‌کردن مدیریت‌هاست لذا برای عملیاتی کردن یک تصمیم باید از روحیه جمعی و قدرت تصمیم‌گیری بالا بهره برد.

وی قانون مصوب مجلس در سال 84، مبنی بر ایمن سازی سالانه 200 واحد مسکونی در استان‌ها را پسندیده خواند و بیان کرد: این طرح یکی از طرح‌های قابل ستایش است و در راستای این سیاست‌گذاری تاکنون بالغ بر 60 هزار مسکن روستایی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به راه‌های مختلف برای جلوگیری از حوادث گفت: یکی از حوادث پرخطر برای استان خطر سیل است که برای پیشگیری از این بلای طبیعی می‌توان اقداماتی در مورد لایروبی رودخانه‌ها، ایمن‌سازی ساختمان‌ها و افزایش درخت کاری و کمربند سبز در سطح کلان و خرد در جامعه انجام داد که تا حدود بسیار زیادی از این حوادث می توان جلوگیری کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها