مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص وام پنج میلیارد ریالی برای زوج‌های دهه شصتی استان گفت: با توجه به محدودیت زمانی، زوج های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه سریع‌تر به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری، از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام نویسی کنند.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۵۰

 به گزارش جام جم آنلاین ، الهامی گفت: زوج‌های متولد دهه ۶۰ که ساکن روستاهای آذربایجان غربی هستند می‌توانند از این تسهیلات با سود بانکی چهار درصدی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوج ها باید از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۶۹ و تاریخ عقد آنان نیز از ۳۰ خرداد امسال تا پایان سال جاری باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این تسهیلات نشده ولی زوج های روستایی می توانند با تسریع در اقدامات، از آن استفاده کنند، ادامه داد: مهلت بازپرداخت این وام نیز ۳۶ ماه تعیین شده است.

الهامی گفت: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.

وی افزود: تسهیلات اعطایی ازدواج برای جوانان از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم و در راستای اجرای هرچه بهتر از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

 آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با مشکل جوانی جمعیت روبرو بوده که برای بهبود این وضعیت، تمهیداتی برای ارتقای شاخص های ازدواج و فرزندآوری تدارک دیده شده است.

این استان، یکی از بیشترین سهم های جمعیتی روستایی را در کشور داراست و بیش از ۳۰ درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها