جام جم نوا: همزمان با فرارسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ویژه‌برنامه تجلیل از مجید انتظامی، غلامعلی کویتی پور، رسول ملاقلی پور و خانواده شهید جهان آرا شامگاه 2 خرداد در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۸۸۷
یک تجلیل موسیقایی از فاتحان خرمشهر

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان هنر انقلاب برگزار شد با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم گفت: تاریخ پرافتخار سرزمین ما پر از فراز و فرودها و اتفاقات مهمی بوده است اما ایران گسترده ما همچنان حیات دارد، ایران گسترده ای که بسیاری از دانشجویان تعجب می کنند از اینکه چرا افتخارات و مفاخر ما در خارج از مرزهای جغرافیایی ما هستند. البته که مرز فرهنگ و مرز جغرافیایی که به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم ترسیم شده است باهم متفاوت است و تمام مفاخر ما در قلمرو مرزهای فرهنگی و هویتی ایران قرار گرفته است.
مجید انتظامی آهنگساز سمفونی حماسه خرمشهر هم در این مراسم خاطرنشان کرد: هنر من در پشت این تریبون نیست. من باید با مداد بنویسم و آن را تبدیل به موسیقی کنم که شما امروز بخش هایی از آن را شنیدید. من به تنهایی هیچ هنری ندارم و این هنرمندان و نوازندگانی هستند که همیشه من را همراهی کردند. بنابراین در این جا هیچ حرفی جز تشکر از شما ندارم.
غلامعلی کویتی‌پور هم در این مراسم گفت: به راستی که هرچه از شهدا بگوییم کم گفتیم. من در این جمع های این چنینی زیاد وقت تماشاگران را نمی گیرم بنابراین فقط به اجرای چند قطعه موسیقایی پیرامون رشادت های رزمندگان اکتفا می کنم که امیدوارم مقبول واقع شود.
وی بعد از صحبت‌های خود قطعه های «یاران چه غریبانه» و «ممد نبودی» را به صورت زنده اجرا کرد.
حسین جهان‌آرا برادر شهید محمدعلی جهان آرا هم ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برگزاری این مراسم، با ذکر خاطراتی از شید جهان آرا در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از مقام این شهید عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیر کرد و از او به عنوان یکی از رزمندگان صبور دفاع مقدس یاد کرد.
صفای فاضلی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی (ع) هم که به تازگی در این سمت حضور یافته با قرائت یادداشتی از تلاش خود برای تحقق شعار تهران شهر مهربانی گفت.
اجرای چند قطعه ادبی توسط محمد مهدی سیار و پخش قطعاتی از سوئیت سمفونی «این فصل را با من بخوان» به آهنگسازی مجید انتظامی و کارگردانی حسین پارسایی از بخش های دیگر مراسم بود.
در پایان مراسم هم از خانواده شهید جهان آرا و زنده یاد رسول ملاقلی پور و هنرمندانی چون مجید انتظامی و غلامعلی کویتی پور با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها