رئیس رسانه ملی از گسترش به‌کارگیری نخبگان فرهنگی، هنری و ادبی کردزبان در شبکه‌های مختلف صداوسیما خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۱۲۴
بیش از پیش شاهد فرهنگ غنی کردستان در رسانه ملی خواهیم بود

سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه افتتاح رسمی شبکه نسیم اظهار کرد: استان کردستان سرزمین شجاعت، فداکاری‌های بزرگ و مردان و زنان رشیدی است که همواره حافظ ارزش‌های والای ایرانی ـ اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: فرهنگ و ادبیات کردی یک ثروت و گنجینه ملی است و با تمام توان تلاش می‌کنیم که این ارزش‌های والای فرهنگی به دیگر هموطنان معرفی شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: قبول داریم که در به‌کارگیری نخبگان و حضور اصحاب فرهنگی و هنر و اندیشمندان کردستانی در شبکه‌های ملی کمبودهایی وجود دارد بنابراین امسال با تمام توان برای رفع این دغدغه بجا تلاش خواهیم کرد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و پیرو منویات گهربار رهبر معظم انقلاب درخصوص فرهنگ و ادب مردم کردستان تلاش خواهیم کرد تا زمینه برای به کارگیری هر چه بیشتر نخبگان کردزبان، ادبا و اصحاب فرهنگ و هنر این خطه از میهن اسلامی در تمامی شبکه‌های ملی فراهم شود.

ضرغامی افزود: افتتاح رسمی شبکه ملی نسیم در استانی خارج از تهران و آن هم در شهر مریوان نشان از نگاه ویژه رسانه ملی و رویکرد ما درخصوص توجه ویژه به ذخایر فرهنگی و ادبی کردستان بوده و بدون شک در شبکه نسیم نگاه ویژه‌ای به موسیقی، فرهنگ و هنر کردستان خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: این شبکه برای ارتقای نشاط و شادابی در بین هموطنان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون علاوه بر شبکه رادیویی آوا شاهد ایجاد بخشی نیز در شبکه نسیم با عنوان نسیم‌آوا هستیم.

افتتاح رسمی شبکه ملی نسیم در استانی خارج از تهران و آن هم در شهر مریوان نشان از نگاه ویژه رسانه ملی و رویکرد ما درخصوص توجه ویژه به ذخایر فرهنگی و ادبی کردستان بوده و بدون شک در شبکه نسیم نگاه ویژه‌ای به موسیقی، فرهنگ و هنر کردستان خواهد شد.

رئیس رسانه ملی از منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص هنر، فرهنگ و ادبیات مردم کردستان به عنوان نقشه راهی برای بازتاب ذخایر و داشته‌های فرهنگی و ادبی مردم کردستان نام برد و افزود: هم در شبکه استانی کردستان و هم در دیگر شبکه‌های ملی شاهد گسترش برنامه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و ادب کردزبانان کشور خواهیم بود و بر این عقیده هستیم که فرهنگ و ادبیات کردی یک ثروت ملی است و باید از این ثروت ملی برای تعالی و عزت ایران اسلامی بهره ببریم. وی در پایان به استقبال ده‌ها هزار نفری مردم فرهنگدوست مریوان و حضور نخبگان فرهنگی و هنری کردستان در مراسم افتتاح شبکه نسیم اشاره کرد و افزود: این استقبال گسترده نشانگر فرهنگ غنی مردم کردستان بوده و ما را بر آن داشت تا همتی مضاعف را برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های فرهنگی کردستان در رسانه ملی به کار گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها