رئیس کل سازمان امور مالیاتی از افزایش سقف بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروجی‌ها خبر داد و گفت: سقف بدهی مالیاتی برای این افراد به ده میلیون تومان، برای واحدهای تولیدی به صد میلیون تومان و برای واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه مربوط به 500 میلیون تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۷۰۸۶۳
شناسایی 200  ورزشکار بدهکار مالیاتی

به گزارش واحدمرکزی خبر، علی عسکری امروز (دوشنبه) در نشستی خبری افزود: این در حالی است که سقف ممنوع‌الخروجی‌ها در گذشته برای افراد تنها یک میلیون تومان بود، اما با بهره‌گیری از اختیارات رئیس کل امور مالیاتی سقف بدهی ممنوع الخروجی‌ها در اجرای قانون افزایش یافت.

وی تعداد ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی را 6000 نفر اعلام کرد و گفت: با افزایش میزان بدهی این افراد، تعداد ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی کاهش یافته است.

به گفته وی، سالانه حدود 300 میلیارد تومان درآمد از محل بدهی ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی وصول می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از شناسایی بیش از 200 ورزشکار بدهکار داخلی، خارجی، مربیان و طیفی از ورزشکاران خبر داد و گفت: 30 تا 40 ورزشکار بدهکار مالیاتی تاکنون تعیین تکلیف شده‌اند و بقیه نیز در مسیر تعیین وضع هستند.

وی ادامه داد: ورزشکارانی که پرونده وصول اجرا دریافت کرده‌اند، ممنوع‌الخروج می‌شوند.

وی با اشاره به استخراج فهرست ورزشکاران بدهکار، گفت: این فهرست به فدراسیون و باشگاه‌ها اعلام شده است.

عسکری تصریح کرد: در برخی از قراردادهای ورزشکاران، باشگاه‌ها متعهد به پرداخت مالیات می‌شدند اما آن را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی‌کردند، در حالی که از نظر این سازمان ورزشکار مودی مالیاتی است و باید مالیات را پرداخت کند.

به گفته وی، تعدادی از باشگاه‌ها متقبل پرداخت مالیات شده و آن را پرداخت کرده‌اند و تعدادی نیز از سوی خود ورزشکاران پرداخت شده است.

وی با بیان آن‌که ورزشکاران توانایی پرداخت مالیات را دارند، گفت: البته برای تعدادی از ورزشکاران که ممنوع‌الخروج شده بودند برای یک بار مجوز خروج صادر شد، ولی در عین حال تاکید شد پس از بازگشت بدهی خود را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور با اشاره به موضوع سرکشی به حساب‌های بانکی افراد گفت: نظام مالیاتی براساس قانون می‌تواند در صورت نیاز از بانک‌ها گردش حساب افراد را دریافت کند و مواردی که به تشخیص این سازمان برسد، گردش حساب بانکی را طلب می‌کنیم.

به گفته وی، این اطلاعات با مجوز وزیر اقتصاد و تقاضای سازمان امور مالیاتی برای مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است.

عسکری در مورد دریافت اطلاعات از نظام مالیاتی کشور در باره هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار کرد: در بسته سیاسی که از سوی دولت تنظیم شده دولت می‌تواند از هر مسیری که تشخیص دهد، راستی آزمایی کند اما تاکنون درخواست دریافت اطلاعات از سازمان امور مالیاتی نداشته است اما این‌که در آینده اطلاعاتی از ما درخواست کنند یا نه هنوز مشخص نیست.

اعتراض کسبه لاله‌زار وارد نیست

وی درباره اعتراض کسبه لاله‌زار برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: امکان ندارد که سازمان امور مالیاتی، مالیاتی را طلب کند که مشمول آن نباشد.

وی ادامه داد: اما این امکان وجود دارد که مشمولان ثبت‌نام نکرده باشند و اظهارنامه نیز ارائه نداده باشند اما این دلیلی بر آن نیست که ما سراغ آنها نرویم.

عسکری با اشاره به تجمع کسبه لاله‌‌زار گفت: 80 درصد از تجمع‌کنندگان خرده فروشانی بودند که جزو مالیات بر ارزش افزوده نبودند اما از آنجا که تجمع ایجاد شده بود در آن جمع حضور یافته بودند.

وی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده را به‌صورت میدانی و گسترده در دستور کار قرار داده و سراغ مودیانی می‌رود که تاکنون ثبت‌نام نکردند و اظهارنامه‌ای نیز ارائه نمی‌کنند.

وی درباره پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی نیز گفت: پایلوت این طرح در سال گذشته در استان‌های تهران، اصفهان و کرمانشاه اجرایی شد و امسال قرار است هفت استان جدید آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، مرکزی و خوزستان به این طرح بپیوندند، این در حالی است که کار نصب نرم‌افزار طرح جامع در استان‌ها انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، 60 درصد ظرفیت مالیاتی کشور امسال زیر بار طرح جامع مالیاتی خواهد رفت، ضمن آن‌که امسال مقدمات اجرای مراحل سوم و چهارم آن نیز برای دیگر استان‌ها پیاده‌سازی خواهد شد.

معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی همانند داخلی‌ها

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور درباره معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: براساس ماده 107 قانون مالیات‌های مستقیم در صورت سرمایه‌گذاری خارجی مالیاتی از ورود ماشین‌آلات دریافت نمی‌شود و تنها مالیات به خدمات تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی از معافیت‌های لازم برخوردارند و این معافیت‌ها مشابه سرمایه‌گذاران ایرانی است و تفاوتی با آن ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها