از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین

دبیر جشنواره فیلم مقاومت منصوب شد

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت از برگزاری همزمان این رویداد سینمایی در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره درکشورهای لبنان، عراق، ترکیه، سوریه و روسیه تقریبا قطعی شده است؛ ضمن این‌که دو کشور آفریقایی نیز درخواست برگزاری این جشنواره را داده‌اند.
کد خبر: ۶۶۸۱۳۵
صدور مقاومت به جهان با زبان سینما

محمد خزاعی ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره علاوه بر کشورهای خارجی به صورت متمرکز در تهران و دیگر استان‌هایی که آمادگی این رویداد را دارند، نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش جام‌جم، در نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت که شامگاه یکشنبه با حضور سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، ضمن رونمایی از ترانه جدید حامد زمانی در خصوص واقعه طبس از خانواده شهیدان مهدی رجب بیگی، محسن وزوایی، سردار عباس ورامینی و محمد منتظرالقائم تجلیل شد.

محمد خزاعی در این جلسه با تاکید برلزوم توجه به حوزه فرهنگ به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری، به تاثیرگذاری و قدمت جشنواره فیلم مقاومت اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره باعث ضرورت توجه به تولید در سینمای دفاع مقدس و درنهایت تاسیس شهرک سینمایی دفاع مقدس شد. در ادامه این روند نیز انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شکل گرفت.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت ضمن انتقاد از خواب خرگوشی برخی مدیران فرهنگی، از راه‌اندازی جبهه هنری انقلاب اسلامی در ایران ، منطقه و جهان خبر داد و افزود: ما هیچ‌گاه شاهد سازش فرهنگی با غرب نخواهیم بود و آن تساهل و تسامحی که در مسائل سیاسی داریم به حوزه فرهنگی راه پیدا نمی‌کند، چون ما تفکر، ایدئولوژی و گفتمان متفاوت و متعارضی با غرب داریم. خزاعی با اذعان به بیداری اسلامی و زنده بودن جبهه مقاومت، ادامه داد: امروز جبهه هنری انقلاب اسلامی نیاز به افرادی چون سربازان دفاع مقدس دارد؛ سربازانی که باید در عرصه فرهنگی وارد عمل شوند تا شاهد شکل‌گیری گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا باشیم.

وی با انتقاد از انفعال برخی فیلمسازان، خواستار پاسخگویی به جریان تولید فیلم‌های ضداسلامی غرب شد و گفت: باید علاوه بر واکنش در مقابل فیلم‌هایی که آنها علیه ما می‌سازند، نسبت به صدور و گسترش فرهنگ و هویتمان از طریق سینما نیز تلاش کنیم. الان وقت آن است که از خود بپرسیم در جواب فیلم‌های ضداسلامی و ضدایرانی غرب چه کاری انجام داده ایم؟

خزاعی برگزاری و ادامه جشنواره فیلم مقاومت را راهکار مناسبی برای حضور مقتدرانه در جنگ نرم دانست و افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران مرکز تمدن و تفکر اسلام انقلابی است و سینمای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی هرگز در کشور ما تعطیل نخواهد شد.

بخش‌های جشنواره فیلم مقاومت

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در ادامه به تشریح و تبیین اهداف جشنواره فیلم مقاومت و بخش‌های مختلف آن پرداخت و گفت: این دوره از جشنواره در سه بخش مسابقه بین‌الملل، جایزه عماد مغنیه و چشم‌انداز سینمای مقاومت در جهان، با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته‌اند، برگزار می‌شود و تمامی فیلم‌های سینمایی و مستند که از ژانویه سال 2012 در ایران و دیگر کشورها تولید شده‌اند، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

جلوه‌گاه نور

وی یکی از بخش‌های مهم جشنواره را بخش رقابتی «جلوه گاه نور» عنوان کرد و گفت: این بخش با همت و تلاش بسیج هنرمندان رصد و پیگیری می‌شود و مطمئنم که در این بخش شاهد معرفی آثار خوب هنرمندان و سینماگران جوان متعهد خواهیم بود.

خزاعی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را سوم خردادماه اعلام کرد و افزود: تاکنون آثار زیادی در بخش‌های کوتاه، مستند و بین‌الملل به دبیرخانه رسیده است که همین مساله نوید برگزاری یک جشنواره خوب را می‌دهد.

جشنواره مقاومت سالانه می‌شود

دبیر جشنواره فیلم مقاومت همچنین بر ضرورت برگزاری سالانه این رویداد سینمایی تاکید کرد و گفت: این جشنواره باید به صورت سالانه برگزار شود، چون برگزاری آن به شکل دوسالانه باعث می‌شود تا همراهی و شناخت سینماگران نسبت به موضوعات جشنواره کم شود و دغدغه تولید هم کاهش پیدا کند. هرچند این جشنواره در همه این سال‌ها به‌صورت مستمر راه خود را رفته و درگیر بازی‌های سیاسی و بایدها و نبایدهای دولت‌های مختلف نشده است.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی و با اهدافی چون تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی، مقاومت و بیداری اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و تروریسم و صهیونیسم بین‌الملل مقارن با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ابتدای مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین مقابله با تروریسم، فتنه، جریانات انحرافی، منافقان، اندیشه‌های تکفیری و جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای استکباری ازجمله موضوعات تازه‌ای است که مورد توجه و تاکید این مهم ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار‌گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها