رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشریح عملیات دستگیری سارق سوناتا و مرگ وی با شلیک گلوله پلیس، گفت: متهم سال 89 در جریان سرقت خانه ، زنی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
کد خبر: ۶۵۰۶۹۴
آزار و اذیت زن هنگام سرقت

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ عباسعلی محمدیان در این باره اظهار داشت: در ساعت 10 صبح هفتم اسفندماه سال جاری واحد گشت اشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان قزوین به یک دستگاه خودرو هیوندا سوناتا به شماره پلاک... مشکوک می شوند که در همان بررسی های اولیه مشخص می شود که خودرو روز گذشته در منطقه شهرزیبا به سرقت رفته است.

آغاز تعقیب و گریز

مأموران گشت پلیس آگاهی با اطلاع از مسروقه بودن خودرو به راننده ی آن دستور توقف داده اما به محض اطلاع از دستور مأموران جهت توقف، راننده خودرو مسروقه با سرعت بسیار زیادی اقدام به فرار می نماید.

در ادامه، مأموران گشت آگاهی با استفاده از کلیه علائم هشدار دهنده نظیر بلندگو، آژیر و چراغ گردان سعی در متوقف نمودن خودرو مسروقه را داشته لیکن راننده ی آن با جسارت فراوان سرعت خود را افزایش داده و در سطح شهر و با سرعت بسیار زیاد ضمن برخورد با چندین دستگاه خودرو عبوری اقدام به فرار با حرکات مارپیچ می نماید.

مأموران گشت آگاهی با توجه به شلوغی خیابان های اصلی بویژه در محدوده میدان رازی و خیابان کارگر، با رعایت قانون بکارگیری سلاح ابتدا اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کرده اما راننده هیوندا همچنان اصرار بر فرار از دست آنها را داشته که در ان مرحله مأمورین اولین شلیک خود به سمت لاستیک خودرو را در خیابان قزوین انجام و خودرو از ناحیه لاستیک عقب سمت چپ مورد اصابت گلوله قرار می گیرد اما راننده ی آن همچنان با سرعت بسیار زیادی به سمت غرب حرکت و در تقاطع پل امامزده معصوم مجددا وارد خیابان هلال احمر می شود.

با وجود اصابت خودرو از ناحیه لاستیک عقب و تلاش راننده خودرو مسروقه برای فرار از دست مأموران، مأموران بار دیگر خودرو را اینبار از ناحیه لاستیک جلو مورد اصابت گلوله قرار داده تا راننده مجبور به توقف شود اما وی با جسارت هرچه بیشتر به طی مسیر به سمت میدان قزوین، خیابان کارگر و خیابان مختاری ادامه داده تا نهایتا در نزدیکی میدان منیریه، بین دو دستگاه اتوبوس خطوط BRT متوقف شده اما راننده آن همچنان با پای پیاده اقدام به فرار می نماید.

تلاش سارق برای ورود به منزل شهروندان

در ادامه تعقیب و گریز و در حالیکه امکان ادامه تعقیب و گریز با استفاده از خودرو واحد گشت پلیس آگاهی وجود نداشت، مأمور گشت پلیس آگاهی به صورت پیاده به تعقیب سارق خودرو ادامه داده و با شلیک سه تیر هوایی و اعلام دستور ایست قصد متوقف نمودن سارق را می نماید که با این وی به دستور ایست مأمور آگاهی و شلیک تیرهای هوایی توجه نکرده و تلاش می نماید تا ضمن بالا رفتن از دیوار یک واحد مسکونی وارد محل سکونت یکی از شهروندان شود که با توجه به احتمال گروگانگیری اهالی منزل نهایتا مورد هدف گلوله قرار گرفته و از بالای دیوار به داخل حیاط خانه سقوط می نماید که در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می نماید.

سوابق متهم

با دستگیری متهم و در حالیکه از داخل خودرو سوناتا تعداد گوشی تلفن همراه دارای سابقه سرقت نیز کشف شده بود، هویت سارق به نام امید. الف ( 31 ساله ) و به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت اتومبیل ( سابقه دستگیری در پایگاه سوم در سال 92 + سابقه دستگیری در پایگاه دوم در سال 91 )، سرقت لوازم داخل خودرو ( سابقه دستگیری در پایگاه هفتم در سال 84 )، سرقت موتورسیکلت ( سابقه دستگیری در پایگاه هشتم در سال 86 )،سرقت به عنف منزل همراه با آزار و اذیت شاکی ( دارای سابقه دستگیری در پایگاه هشتم در سال 89 ) مورد شناسایی قرار می گیرد.

در سابقه سرقت به عنف منزل که با آزار و اذیت شاکی و تهدید وی از سوی متهم همراه بود، متهم در ساعت 2 بامداد 15 اردیبهشت سال 89 با استفاده از گاز اشک آور به زور وارد منزل یکی از شهروندان در خیابان حافظ – چهارراه عزیزخان شده و با وجود سرقت اموال باارزش داخل خانه از جمله وجوه نقد، اقدام به آزار و اذیت شاکیه می نماید که پرونده اولیه تشکیل و متهم در 23 اردیبهشت دستگیر و روانه زندان می شود.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مرگ متهم در مسیر انتقال به بیمارستان و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، جسد متهم به پزشکی قانونی منتقل و خودرو سوناتا کشف شده نیز به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
حمیدرضا نصرتی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
بنام ایران
جای بسیار دارد وقتی برای اولین بارها چنین مجرمین خطرناكی بدام میافتند وزندانی میشوند قبل از آزادی آنها از متخصصین خبرة روانشناسی جنایی استفاده شود تا با عمق یابی زیاد نسبت به نگرش مجرم پس از آزادی، مسئولین زندان مطمئن شوند.
شهروند مطیع قانون
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 89 دستگیرو به اتهام سرقت و تجاوز به زندان می افتد ولی چطور میشود كه چنین جرم بزرگی مرتكب شده و محارب میباشد ولی وی دوباره در خیابانها جولان میدهد. این به معنای وجود فضای پارتی بازی در قوه قضائیه است.
عزیز رضا نژاد ازخوی
United States
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
بنده مواردفوق را ضعف قانون در مورد سرقت های كه انجام داده دستگیر شده دوباره ازادشده ومجازات نشده اگرفرد ویا افراد مثل نام برده طبق قانون اسلام انگشت دستش قطع می شد و ازماده و تبصره استفاده نمی كرد خیلی از موارد فوق حل می شود
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
تاسف برای قضات وقوه قضاییه كه فردی با این همه سابقه ولی آزاد
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
هلاكت یكی دیگر از اراذل و مفسدین جامعه را به عموم مردم پاك ایران تبریك میگویم . تنها موردی كه در این گزارش باعث رنجش می شود تعداد جرائم ، فساد و زندان رفتن و آزاد شدن این رذل می باشد . ای كاش در رابطه برخورد با این مفسدین مصداق كامل احكام اسلامی اجرا می شد .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
این متهمان با این همه ساابق چطور می توانند ازادانه درخیابان ها بگردند
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
ببینین چقدر سابقه داشته با این همه جرم بازم زود ازاد میشده همین كارا ها رو كردین كه دزدها و متجاوزین جرئت پیدا كردن. از مردم هم حق دفاع از خود شون گرفتین یا كمك به دیگران می دونین اگه مردم عادی این شخص می گرفتن كتك میزدن با این سابقه چه بلایی سرومردم می اوردن.مگه جرم ش چی بود . چند ماهی میرفت زندان دوباره میامد به كارش ادامه می داد
محمدرضا
Germany
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
اگر همون روزیكه به اتهام تجاوز به عنف دستگیر شده بود حكم اعدام كه كمترین حكم براش بود اجرا میشد دیگه باقی قضایا توسط ایشون پیش نمی اومد و....
خوب حالا حساب كن اون بدبختی كه این كار باهاش شده چه حقی ازش ضایع و گرفته شد.
متاسفانه، حكمی كه باید در قبال اون جنایت اجرا میشد، اجرا نشد...


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
آخرش به همین نقطه خواهد رسید پس چه بهتر كه در مرحله اول همه ی این خلافكاران رو بریزنشون تو دریا
عباس - ص
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
وقتی سوابق این شخص رامی بینیم ناخودآگاه این مطلب در ذهن ما خطور می كند كه یا در قانون ما اشكال است و یا دراجرای آن و یا هردو و این نمونه تازه ای نیست . چرا بفكر اصلاح ورفع آن نیستیم. آیا درپیشگاه خداوندمتعال نیز پاسخگو هستیم . باتشكراززحمات دلسوزان وزحمت كشان دراین عرصه مهم.
بایرام خاوندی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
چرا مجرمی را كه این همه جرمها را مرتكب شده بعد از چندین بار دستگیری و عدم علاج قطعی روانی ویا احیانا مالی و شغلی وی او را به جامعه باز میگردانند كه این بار به نوامیس مردم دست درازی كند

نیازمندی ها