براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی و مدیریت بحران استان اردبیل کاهش دمای پنج تا 10 درجه از اوایل هفته آینده در نقاط مختلف استان اردبیل اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۶۱۳۴۴۱
کاهش 10 درجه‌ای دما در اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا آخر هفته هوای نیمه‌ابری همراه با افزایش دما در استان اردبیل مستقر است اما از اواخر روز جمعه دمای هوا افت محسوسی خواهد داشت.

بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی و ناپایدار بر تراکم ابرها افزوده شده و دمای هوا به شدت کاهش یابد که این کاهش در مناطق مرکزی و جنوب استان بین پنج تا 10 درجه ملموس‌تر است.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل به دنبال ورود این سامانه بارشی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهرهای مرکزی و جنوبی این استان بارش باران اتفاق می‌افتد.

 اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز اعلام کرد: به موجب پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد توده هوای سرد و مرطوب از اواخر روز جمعه به منطقه نفوذ کرده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی سبب تراکم ابر و مه، کاهش دما بین پنج تا 10 درجه سانتی‌گراد و در برخی نقاط به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان همراه با بارندگی است.

در این اطلاعیه آمده است: بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به صورت برف انتظار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود این سامانه از دوشنبه آتی از منطقه خارج می‌شود.

اداره‌کل مدیریت بحران استان با اعلام آماده‌باش به شوراهای مدیریت بحران کلیه شهرستان‌های استان از مردم نیز خواسته است موارد ایمنی را حتماً رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها