کد خبر: ۶۰۷۹۰۲
«یادآوری» روی میز تدوین

سریال تلویزیونی «یادآوری» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل و تهیه‌کنندگی احمد زالی مراحل تدوین، صداگذاری و موسیقی را سپری می‌کند. دوبله این سریال به‌زبان عربی هم شروع شده است و قرار است از شبکه آی فیلم به نمایش درآید.

 

/Media/Image/1392/06/10/635136632691198530.jpg

 

در این سریال مسعود رایگان، امیر آقایی، رویا تیموریان، فرخ نعمتی، فرهاد قائمیان، مهران احمدی، وحید جلیلوند، سهیلا رضوی، پریوش نظریه، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، امیرحسین مدرس، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، مریم بوبانی، رضا آحادی، رحیم نوروزی، مهرداد ضیایی، افشین سنگ‌چاپ، سیدمهرداد ضیایی، قربان نجفی، خسرو فرخزادی، علیرضا اوسیوند، روح‌الله کمانی، شبنم معززی، متین ستوده، شیما نیکپور، رها خدایاری، صدف نورمحمد، پردیس احمدیه، مهوش صبرکن، حسین فرضی‌زاده، سام کبودوند، سپهر حق‌شناس، میلاد یزدانی و صادق بهاری بازی می‌کنند. سینا محمدی‌فر هم بازیگر خردسال این سریال است.

نقش اول سریال «یادآوری» را روزبه حصاری بازی می‌کند. این مجموعه نخستین سریال تولیدی مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی صداوسیماست.

«یادآوری» داستان آدم‌هایی است که فرصت دوبار زندگی کردن به آنها داده شده است. می‌میرند و باز می‌گردند... «یادآوری» داستان مرگ و زندگی است، داستان آدم‌هایی که سرنوشت آنها را به هم پیوند می‌دهد تا به جستجوی رازهای مدفون بپردازند و رشته از هم گسیخته زندگی‌شان را دگربار با نگاهی تازه از نو بتابند...

حجت قاسم‌زاده اصل درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: دوبله عربی این سریال از اوایل مهر ماه شروع شده و ادامه دارد. تدوین نهایی 19 قسمت از این سریال تمام شده است. شوکا زندباف تدوین این سریال را انجام می‌دهد.

وی افزود: همزمان با تدوین، علی علویان آن را صداگذاری کرده و سعید ذهنی هم موسیقی متن را می‌سازد. برای خواننده تیتراژ این سریال هم با چند نفر صحبت کرده‌ایم، اما هنوز قطعی نشده است.

این کارگردان درباره زمان پخش این سریال گفت: به ما اعلام کرده‌اند سریال یادآوری فصل پاییز پخش می‌شود. از روند کار خیلی راضی هستم. فکر می‌کنم اثر خوبی شده و مورد توجه بینندگان هم قرار می‌گیرد.

قاسم‌زاده با اشاره به سختی‌های تولید این سریال تلویزیونی گفت: من سال‌ها بود که تله‌فیلم ساخته بودم و تجربه کار طولانی نداشتم. کارگردانی این سریال کار راحتی نبود. تعدد لوکیشن‌ها و بازیگران کار را سخت کرده بود، اما خوشبختانه چون بازیگران خوبی انتخاب کردیم، توانستیم بازی‌های خوبی هم از آنها بگیریم.

این کارگردان معتقد است: فضای سریال تلویزیونی یادآوری متفاوت است و یک قصه اجتماعی جذاب به تصویر کشیده شده است.

وی دلیل اصلی برای کارگردانی سریال «یادآوری» را فیلمنامه خوب و منسجم ذکر کرد و گفت: من همیشه فیلمنامه‌هایی را که خودم می‌نویسم کارگردانی می‌کنم و این اولین بار است روی فیلمنامه نویسنده دیگری کار کردم. رویا غفاری فیلمنامه سریال تلویزیونی یادآوری را نوشته و باید بگویم که فیلمنامه خوبی است. خوشبختانه شخصیت‌ها با دقت زیادی شخصیت‌پردازی شد و داستان هم خیلی جذاب است.

قاسم‌زاده با برخی از بازیگران این سریال در کارهای قبلی‌اش همکاری کرده و کار کردن با بعضی‌ از آنها برایش تجربه جدیدی است. وی درباره بازیگران این سریال گفت: این تعداد بازیگر تا به حال جز در سریال‌های تاریخی کنار هم چیده نشده‌اند. بازیگران سریال یادآوری ترکیبی از سه نسل مختلف هستند و چند بازیگر جوان برای اولین بار در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

وی افزود: روزبه حصاری، بازیگر نقش اول این سریال از میان 350 تست بازیگر انتخاب شده است. سریال یادآوری در 40 قسمت تولید می‌شود و لوکیشن‌ها در تهران، کرج و شمال بود.

در این سریال مسعود رایگان نقش کتابفروش، رویا تیموریان نقش مادری که به دنبال قصاص قاتل فرزندش است، فرخ نعمتی نقش پدر، فرهاد قائمیان نقش پلیس، مهران احمدی نقش مراد، پریوش نظریه نقش پزشکی که از ایران رفته و برمی‌گردد، ثریا قاسمی مادر مراد، پرویز پورحسینی نماینده شهر قدیم و امیرحسین مدرس نقش وکیل را بازی می‌کنند.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به بهناز جعفری، سهیلا رضوی، وحید جلیلوند و امیر آقایی اشاره کرد.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: تهیه‌کننده: احمد زالی، مجری طرح: مجید فاضلی، مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، تدوین: شوکا زندباف، طراح گریم: مجید اسکندری، صدابردار: محمد علیزاده شالچی، صداگذار: علیرضا علویان، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، منشی صحنه: پانته‌آ حسینی، عکس: امیرکورش اعرابی، ناظر کیفی: امیر بوالی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیر تولید: حیدر زرقومی و برنامه‌ریز: محمد ثقفی.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضاحیدری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
۰
۰
ما از دست انداركاران سریال كلاه پلهوی تشكر می كنیم و بجای این سریال یك سریال جدید ازشبكه اول سیما بخش فرماید. و یك سریال شب روباه به كاگردانی همایون اسعدیان بخش بفرمایید.

نیازمندی ها