کاهش ۲۰ درصدی آبرسانی سیار به روستاهای لرستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

کاهش ۲۰ درصدی آبرسانی سیار به روستاهای لرستان

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر تعیین تکلیف ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و اینکه فعلا زمان مناسبی برای این کار نیست گفت: هم اکنون آبرسانی به 6 هزار روستا در کشور با تانکر و به سختی انجام می شود.
کد خبر: ۶۰۷۳۴۱
آبرسانی به 6 هزار روستا با تانکر

حمیدرضا جانباز از مشخص شدن تکلیف یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: شناسایی و پُر کردن خلاهای حال حاضر صنعت آب و فاضلاب کشور، یکی از مشکلات فعلی این صنعت است که در کنار آن کاهش همگرایی بین شرکت های آب و فاضلاب نیز دیده می شود.

مشاور وزیر نیرو در نظر گرفتن اعتبارات متمرکز ملی برای صنعت آب و فاضلاب را از هدفگذاری های شرکت مهندسی آبفای کشور ذکر کرد و اظهار داشت: این امر نیازمند تعامل بیش از پیش با نمایندگان مردم در مجلس است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه تفاوتی در میزان خدمات رسانی این شرکت به شهر ها و روستا ها نمی بیند گفت: چه بسا سطح خدمات رسانی در روستاها به جهت وجود نیروهای مولد و عوامل تولید در این مناطق بایستی بیش از شهرها باشد.

وی ارائه خدمات مطلوب دستگاه های خدمات رسان به روستاها را موجب ماندگاری جمعیت روستایی، افزایش تولید و جلوگیری از بروز مشکلات مهاجرت روستائیان به شهرها دانست. جانباز با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 6 هزار روستا در کشور با تانکر و به سختی آبرسانی می شود، خواستار اتمام پروژه های نیمه تمام مجتمع های آبرسانی روستایی در سطح کشور شد.

جانباز به نگاه مثبت وزیر نیرو به موضوع اعتبارات عمرانی شهرها و روستاها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با تعامل با نمایندگان مجلس، شاهد تخصیص اعتبارات خوبی برای بخش آب شرب روستایی کشور باشیم. مشکلات مالی شرکت های آب و فاضلاب از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور به آن اشاره کرد و تعرفه های این شرکت ها را بسیار شکننده دانست.

مشاور وزیر نیرو توجه به نیروی انسانی را از دیگر موضوعات مهم این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: متاسفانه در چند سال گذشته با طرح موضوعاتی از جمله یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی که در بدنه این شرکت ها هم به شدت مطرح شد، شاهد کاهش انگیزه کارکنان این شرکت ها به ویژه در شرکت های آب و فاضلاب روستایی بوده ایم.

جانباز در ادامه از برگزاری جلسه ای با قائم مقام وزیر نیرو و تعیین تکلیف بحث یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: تصمیمات این جلسه مبنای ادامه کار این شرکت ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، زمان فعلی را وقت مناسبی برای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ندانست و ایجاد عدالت بین مشترکین شهری و روستایی، موضوع تعرفه ها، وضعیت نیروی انسانی و موضوعات مربوط به مباحث مالی را از چالش های این کار ذکر کرد و گفت: شاید زمان مناسب برای یکپارچه سازی، پایان برنامه پنجم باشد که طبق برنامه شاخص های آب روستایی باید به میزان مطلوبی برسد. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: آبرسانی روستا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها