اختصاص 50 میلیارد برای خط لوله دوم انتقال آب یزد

رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی امسال 50 میلیارد تومان اعتبار به خط لوله دوم انتقال آب به یزد به میزان انتقال 150 میلیون مترمکعب آب در سال در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۶
اختصاص 50 میلیارد برای خط لوله دوم انتقال آب یزد

اسفندیار امینی افزود: چند ایراد به این طرح وارد است، یکی این که جمعیت یزد حدود 900 هزار نفر است و اگر برای هر نفر 160 مترمکعب آب در نظر بگیریم در سال استان یزد به 52 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد در حالی که خط لوله اول توانایی انتقال 93 میلیون مترمکعب آب را دارد و بنابراین خط لوله اول حتی بیش از تامین نیازهای مردم یزد است.

وی گفت: جمع میزان انتقال آب خط لوله اول و دوم انتقال آب به یزد به بیش از 240 میلیون مترمکعب آب می‌رسد. بنابراین کشیدن خط لوله دوم به یزد بی‌معناست.

رئیس نظام صنفی کشاورزان اصفهان با اشاره به وعده‌های دولت مبنی بر احیای زاینده‌رود افزود: مگر زاینده‌رود آب دارد که می‌خواهند به یزد منتقل کنند؟ وقتی کشاورزان اصفهان با مشکل آب مواجه هستند و زاینده‌رود نیز خشک است، چرا باید خط لوله دوم به یزد کشیده شود و حجمی بسیار بیشتر از آب شرب به استان یزد برسد.

امینی به اظهارنظر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور مبنی بر این که در لایحه پیشنهادی بودجه امسال بودجه عمرانی به طرح‌های اولویت دار اختصاص داده شده است نیز اشاره کرد و این سوال را مطرح کرد: آیا کشیدن خط لوله دوم آب به یزد از طرح‌های اولویت‌دار است؟ یا پرداختن به شرایط کشاورزان اولویت دارد؟

وی اضافه کرد: کشاورزان حقابه‌دار اصفهان با این طرح مخالف هستند و از نمایندگان درخواست داریم جلوی این طرح را بگیرند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها