وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۶۲۳
برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در تهران اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت محمد حسن طریقت منفرد گفت: بودجه برنامه پزشک خانواده در ردیف های متفرقه قرار دارد که تأمین و پرداخت ردیف‌های متفرقه بعد از خرداد میسر می‌شود اما معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری قول همکاری داده و آمادگی پرداخت بودجه پزشک خانواده از ماه آینده را اعلام کرد.

وی که در دومین روز از گردهمایی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سخن می‌گفت، افزود: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، از ماه آینده اجرای برنامه پزشک خانواده در استان تهران آغاز می‌شود و سپس به سایر استانها تسری می یابد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اجرای برنامه پزشک خانواده را مهمترین اولویت وزارت بهداشت دانست و تأکید کرد: برای ساماندهی نظام بهداشت و درمان کشور راهی جز احیای جایگاه طب عمومی دیروز و پزشک خانواده امروز نداریم.

وی یادآور شد: پزشک خانواده امروز طبیب عمومی است که نظام بهداشت و درمان را مدیریت می‌کند و اگر بخواهیم حرمت و تقدس پزشکی را در جامعه حفظ کنیم هیچ راهی به جز اجرای برنامه پزشک خانواده نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجربه موفق سیستم بهداشت و درمان کشورهای غربی به دلیل داشتن پزشک خانواده خاطر نشان کرد: پزشک عمومی باید بیشترین جایگاه اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد تا بتواند دین خود را به مردم اداکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بیمار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
من جای شما بودم اولویت رو میدادم به وضع نابسامان دارو رسیدگی میكردم كه در حد یك فاجعه است

نیازمندی ها