معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:

تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به طب ایرانی

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت و سابقه تاریخی طب ایرانی و طب سنتی در کشور، بر لزوم تدوین مقررات و آیین نامه های مربوط به فعالیت در این زمینه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۹۵۴۱
تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به طب ایرانی

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی عصر امروز(چهارشنبه) در جلسه بررسی مسائل طب ایرانی و سنتی، اظهار داشت: باید همه ملزومات و نیازها برای فعالیت حکیمان و پزشکان طب سنتی در نظر گرفته شود و در عین حال تداخلی میان طب سنتی و طب مدرن بوجود نیاید.

رحیمی همچنین استفاده از تجربیات سایر کشورها که در زمینه طب سنتی پیشرو هستند را گامی موثر در رسیدن به نقطه مطلوب دانست و گفت: برخی کشورها سالها است که در این زمینه فعالیت داشته اند و می توان برای تسریع در رسیدن به اهداف مورد نظر از تجربیات و روشهای آنها استفاده کرد.

در این جلسه که سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت، گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در زمینه گسترش طب سنتی و طب ایرانی و نتایج جلسه بررسی راهکارهای احیاء طب ایرانی در کشور ارائه شد.

در این نشست همچنین پیشنهاد ایجاد یک معاونت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رسیدگی و مدیریت امور مربوط به طب سنتی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی های بیشتر در این خصوص تصمیم گیری شود.

newsQrCode
برچسب ها: طب ایرانی طب سنتی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها