۵ قطعه پرنده آسیب دیده از حوادث گوناگون تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس شدند.
کد خبر: ۱۴۵۵۵۶۶

 به گزارش جام جم آنلاین،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از تحویل ۵ قطعه پرنده آسیب دیده شامل حواصیل خاکستری ، بوتیمار ، سبزقبا ، زنبورخورک و  شاهین در طول یک روز به این اداره خبر داد. 


تقی زاده افزود: با توجه به اینکه مدت کوتاهی از فصل زادآوری پرندگان گذشته، برخی از جوجه‌ها هنوز نابالغ بوده و از تعادل کافی برای پرواز برخوردار نیستند، به همین خاطر دچار حوادث گوناگونی در مسیر پرواز میشوند و دلیل مشاهده پرندگان آسیب دیده دراین فصل سال نیز همین موضوع است.

تحویل ۵ قطعه پرنده آسیب دیده به اداره حفاظت محیط زیست طبس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با قدردانی از شهروندان بخاطر زنده گیری و تحویل پرندگان به این اداره افزود:مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش بوده و در صورت مواجهه با گونه‌های مختلف و آسیب دیده حیات وحش، از شهروندان تقاضا دارد ضمن اعلام موضوع به این اداره، از هرگونه اقدامی خودداری کنند. 


تقی زاده، تنوع گونه‌ای حیات وحش شهرستان طبس را بی نظیر خواند و گفت: بیش از  ۲۰ گونه پستاندار ، ۶۰ گونه پرنده و ۱۷ گونه دوزیست و خزنده که به تنهایی بیشتر از تنوع گونه‌ای چند کشور اروپایی است، در مناطق تحت مدیریت این اداره اند.

در حوزه شهرستان طبس یک ونیم میلیون هکتار زیستگاه تحت مدیریت و بالغ بر یک میلیون هکتار زیستگاه آزاد وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها