از سوی سازمان عفو بین الملل

رژیم صهیونیستی، جنایتکار جنگی معرفی شد

اسناد مربوط به جنایات سیستماتیک و وقیحانه دولت آلمان در نوار غزه و همراهی مطلق برلین با تل‌آویو در روند کشتار کودکان و زنان، به اندازه‌ای غیرقابل‌انکار است که حتی برخی لابی‌گری‌های صورت‌گرفته ازسوی دولت تروریست اولاف شولتز نتوانسته مانع از لاپوشانی آنها شود.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۱۶
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
جنایت تاریخی ژرمن‌ها در غزه
 
برخی منابع موثق می‌گویند نقش آلمان در این روند، معطوف به مؤلفه‌ها و زمینه‌های امنیتی، سیاسی، نظامی و تبلیغاتی می‌شود. یعنی شاهد حمایت همه‌جانبه آلمان از کشتارمردم غزه هستیم.فراموش نکنیم که صدراعظم سرزمین ژرمن‌ها بارها دردفاع از کشتار کودکان غزه سخن گفته و حتی در جمله‌ای جنجالی و توهین‌آمیز به بشریت، یک‌بار مدعی شد که کشتار هزاران نفر از ساکنان غیرنظامی غزه شاهدی دال بر نسل‌کشی یا حتی نقض حقوق‌بشر و قواعد بین‌المللی نیست! 

جزئیات پرونده آلمان در دادگاه لاهه 
جنایات آلمان درجنگ غزه، سبب شده تا پرونده این کشور نیز به دادگاه لاهه راه پیدا کرده و توسط قضات مورد بررسی قرار گیرد. شکایت مربوطه، از سوی دولت نیکاراگوئه صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود کشورهای گوناگون از آن حمایت کنند. مقامات آلمانی از یک‌سو درصدد هستند با لابی‌گری در دادگاه لاهه مانع از استمرار بررسی پرونده سیاه خود شوند و از سوی دیگر، اسناد منتشرشده و در حال انتشار درخصوص نقش پررنگ بازماندگان هیتلر در نسل‌کشی غزه، جایی برای فرار آنها باقی نمی‌گذارد. از این رو دادگاه لاهه در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته است. شکایت نیکاراگوئه از آلمان به‌عنوان سومین پرونده مطرح‌شده در دیوان بین‌المللی دادگستری در سال‌جاری میلادی با محوریت جنگ غزه، از پرونده آفریقای جنوبی فراگیرتر است. به عبارت بهتر، این پرونده حاوی نکات و جزئیات تکان‌دهنده‌ای علیه برلین است.نیکاراگوئه از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی ازاسرائیل، ازتصمیمش مبنی برتوقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)منصرف شود.یعنی برلین حتی درروند حمایت ازجنگ‌افروزی صهیونیست‌ها، مناسبات خود با سازمان ملل متحد را نیز مخدوش ساخته است. این به معنای اولویت‌بخشی منافع رژیم کودک‌کش صهیونیستی نسبت به سازمان‌های بین‌المللی از سوی مقامات آلمانی است. البته با توجه به نقش گسترده و نفوذ لابی صهیونیسم دراحزاب ائتلافی دولت آلمان یعنی حزب سوسیال‌دموکرات، حزب سبز و حزب دموکرات‌های آزاد،چنین مسأله‌ای از ابتدا نیز بعید نبود.حتی صهیونیست‌ها در حزب اپوزیسیون دولت کنونی، یعنی حزب دموکرات‌مسیحی(حزب متبوع آنگلا مرکل) نیز نفوذ گسترده‌ای دارند.ازاین رو برلین در طول ماه‌های اخیر تبدیل به یکی از تامین‌کنندگان سوخت ماشین کشتار صهیونیست‌ها در غزه، خان‌یونس و رفح شده است. در چنین شرایطی جای شکایت از ژرمن‌ها در دادگاه لاهه و دیگر محافل بین‌المللی خالی بود که این کار به همت نیکاراگوئه (به‌عنوان یک دولت سوسیالیست و مخالف آمریکا) در آمریکای‌لاتین صورت پذیرفت.
   
نسبت برلین با نسل‌کشی غزه 
نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین‌المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به‌عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از اسرائیل در تجاوز به نوارغزه متهم می‌کند. تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین‌المللی کیفری تأکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطین مشارکت دارد و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، ضمن تحلیل اقدام نیکاراگوئه علیه آلمان گزارش داد که پرونده جدید تشکیل‌شده در دیوان بین‌المللی دادگستری، سؤالات جدیدی را در مورد مسئولیت کشورهایی که از اسرائیل درجنگ غزه حمایت تسلیحاتی می‌کنند ایجادمی‌کند. این روزنامه افزود که پرونده شکایت نیکاراگوئه که سومین موردی است که درسال جاری دردیوان بین‌المللی دادگستری مطرح می‌شود و به موضوع جنگ غزه می‌پردازد،دامنه وسیع‌تری نسبت به پرونده آفریقای‌جنوبی دارد.نیکاراگوئه،برلین رابه نقض کنوانسیون‌های ژنو و کنوانسیون ضدنسل‌کشی متهم و ضمن تأکید برضرورت حمایت ازغیرنظامیان،«اسرائیل» رابه ارتکاب رفتارهای غیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی متهم کرده است.

اسنادی که ادعای نیکاراگوئه را تایید می‌کند 
آلمان پس از آمریکا دومین تأمین‌کننده تسلیحات اسرائیل است و این درحالی‌است که برلین به صلاحیت کامل قضایی دیوان بین‌المللی دادگستری اذعان کرده. ضمن آن‌که آلمان بارها ظرفیت اطلاعاتی و نظامی پایگاه رامشتاین را جهت تسهیل اهداف ضدانسانی و تروریستی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در اختیار آنها قرار داده است. این بار نیز شاهد تکرار چنین اقدامی از سوی ژرمن‌ها هستیم. با این تفاوت که این بار بازی برلین درزمین واشنگتن وتل‌آویو برای آلمانی‌ها شدیداهزینه‌بر بوده است.گفتنی است که آفریقای‌جنوبی چند ماه پیش با طرح شکایتی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری، رژیم‌صهیونیستی را به ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه متهم کرد و این دادگاه بین‌المللی نیز با صدور حکمی آتش‌بس فوری در نوار غزه را در ماه رمضان خواستار شد، ولی تل‌آویو تاکنون به آن بی‌اعتنایی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها