معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان:

رعایت ضوابط قانونی اجرای موسیقی در اماکن عمومی الزامی است

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رعایت ضوابط و چهارچوب‌های قانونی اجرای موسیقی در اماکن عمومی الزامی است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رعایت ضوابط و چهارچوب‌های قانونی اجرای موسیقی در اماکن عمومی الزامی است.
کد خبر: ۱۴۵۱۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ وحید محمدی، در نشست با سرپرستان گروه‌های موسیقی فعال در اماکن عمومی، سفره خانه‌های سنتی،رستوران‌ها و هتل‌ها کرمان با تاکید بر رعایت ضوابط و چهارچوب‌های قانونی اجرای زنده موسیقی افزود: ما در کنار گروه‌های فعال موسیقی استان همواره تلاش کرده‌ایم تا به نقش حمایتی، نظارتی و هدایتی خود به درستی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تمام ملاک ما در این دوره اجرای ضوابط و بخشنامه‌های موجود است و از سلیقه‌گرایی پرهیز داریم، افزود: در گذشته در صدور مجوز مشکل خاصی نبوده و این حق وجود دارد که اگر به قوانین موجود عمل نشود مجوز را لغو کنیم ‌و انتظار داریم در هر حال حرمت موسیقی فاخر ایرانی، مخاطبان و شأنیت مجوزهای صادره نیز حفظ شود.

محمدی، هدف از اجرای این ضوابط را رعایت اصول شرعی و حفظ امنیت اجتماعی خانواده‌ها دانست وگفت: این حمایت نباید منجر به رواج فرهنگ کاباره‌ای و تخریب موسیقی سنتی و اصیل شود.

وی با تأکید بر اینکه با هرگونه کارشکنی و کار سلیقه‌ای در اجرای گروه‌های موسیقی مخالفیم، خاطرنشان کرد: نخستین هدف از احیای اجراهای موسیقی در این مکان‌ها ترویج موسیقی سنتی و احیای ردیف و سبک‌های استادان آثار فاخر و ماندگار موسیقی ایران است، لذا اجرای موسیقی‌های سطح پایین، بی‌کیفیت و نازل به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبار کلیه مجوزهای صادره منقضی و هیچ رستوران و سفره‌خانه ای در محدوده شهرستان کرمان برای اجرای موسیقی زنده مجوز ندارد، گفت: براساس قوانین و آیین‌نامه، مدیر مجموعه باید با مراجعه به این‌ اداره کل مجوزهای لازم را دریافت کند که امیدواریم با ثبت و تأیید توانمندی گروه‌ها توسط انجمن موسیقی و تأیید صلاحیت فردی آنها برای پس از پایان ماه مبارک رمضان، صدور مجوزها از سرگرفته شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هرگونه اجرای زنده در اماکن موصوف، محدود به اجرای رایگان برای مشتریان است و صدور مجوز پس از اخذ تأییدیه انتظامی و ترافیکی مکان از نیروی انتظامی انجام خواهد شد .

محمدی، افزود: به مدیران برخی از این مراکز که درگذشته تخلف داشته‌اند اعتماد نداریم چرا که عملکرد و رفتار دامنه‌دار آنها به نوعی شأن و جایگاه هنر موسیقی و هنرمندان را زیر سؤال برده و فرصتی را که می‌شد برای نشاط، ترویج هنر، اشتغال و درآمدزایی مناسب استفاده کرد در جهت سودجویی، رواج موسیقی هرز و تخریب ذائقه مردم به کار گرفته شد، لذا از این پس هیچ گونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی خطاب به سرپرستان گروه‌های موسیقی گفت: چتر حمایتی دولت بالای سر شماست و فعالیت قانونی شما مورد حمایت خواهد بود.

وی به ابلاغ تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و با بیان اینکه  رعایت محدودیت‌های اجرا طبق تقویم سالانه از سوی اماکن و گروه‌ها الزامی است گفت: برای بعضی گروه‌های موسیقی استان کرمان جهت اجرا در برنامه‌های ارگانی نهادهای دولتی پروانه صادرشده است و ما در اداره کل بر خودنظارتی گروه‌های موسیقی اعتقاد داریم و اگر تمام بندهای مشخص شده در مجوز رعایت شود، پروانه ها قابل تمدید خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها