معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت « می خوانمت » در بوشهر

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان با عنوان «می‌خوانمت» شامگاه چهارشنبه در سوله جنبی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شد.
هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان با عنوان «می‌خوانمت» شامگاه چهارشنبه در سوله جنبی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شد.
کد خبر: ۱۴۵۰۹۱۸
نویسنده شبیر دائمی

آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدحسام بنی‌فاطمه رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان، شماری از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، سرپرست و معاونان سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری این شهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و فعالان فرهنگی و هنری خاصه فعالان حوزه قرآنی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان‌ در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با رویکرد بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده و در چهار بخش و زیرمجموعه‌های مختلف هر بخش کار خود را آغاز کرد.

الهام متین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین غرفه این نمایشگاه به نام «نشر قرآنی» نامگذاری شده که در آن قرآن کریم در قطع‌ها و طراحی‌های گوناگون، ادعیه، کتب داستانی، تربیتی، تبلیغی، ترویجی و تبیینی قرآنی در کنار کتب داستانی ویژه کودکان و نوجوانان تا ۳۰ درصد تخفیف به مخاطبان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در این غرفه شاعران و نویسندگان استانی نیز به اجرای برنامه‌های مرتبط خواهند پرداخت.

به گفته وی، دومین غرفه نمایشگاه با عنوان «هنر قرآنی» نامگذاری شده که برنامه شاخص این بخش حضور «علیرضا بهدانی» هنرمند مشهدی در حوزه خط و نقاشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان‌ گفت: این هنرمند شاخص در شب اول، نقاشی آیات قرآنی را بر روی بوم پارچه‌ای در نظر گرفته شده انجام خواهد داد و در دومین شب، کارگاه آموزشی با حضور وی برگزار خواهد شد.

متین افزود: همچنین هنرمندان خط و نقاشی استان گلستان طی شب‌های آتی در این غرفه به خلق آثار هنری مرتبط با مضامین قرآنی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: غرفه سوم نمایشگاه به نام «زندگی با آیه‌ها» در نظر گرفته شده که محوریت این غرفه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی، حجاب و عفاف از دیدگاه قرآن، نقش قرآن در تحکیم بنیان خانواده، نشست‌های روانشناسی براساس آیات و روایت‌های قرآنی و سایر مسایل و موارد مشابه است.

وی اضافه کرد: چهارمین و آخرین غرفه این نمایشگاه «کبوترانه» نامگذاری شده که ویژه کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان‌ گفت: این غرفه با همکاری نمایندگی استان قدس رضوی در استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جامعه القرآن و سایر نهادها و کانون‌ها و تشکل‌های قرآنی دایر شده است.

متین اظهار کرد: در این غرفه بازی خلاقانه در راستای آشنایی با آیات و سوره‌های قرآن، بازی‌های فکری مرتبط با موضوع نمایشگاه، جشن‌های قرآنی و موارد مشابه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن ویژه رده‌های سنی پایه و بزرگسالان با حضور قاریان برجسته و ممتاز استانی و کشوری، ایجاد غرفه صحافی به مدیریت «سعید کوروش‌زاده» صحاف پیشکسوت گرگانی و مدیر صحافی کوروش همراه با نمونه آثار صحافی شده قرآنی و ادعیه توسط وی و نقالی و شعرخوانی از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه ضیافت افطاری ساده برای هزار نفر همزمان با نماز مغرب و عشا در جلوی درب نمایشگاه طی چهار شب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان‌ گفت: با توجه به در پیش بودن روز جهانی قدس و همزمانی آن با سومین شب برگزاری نمایشگاه، رویکرد و محوریت برنامه‌های جمعه شب نمایشگاه قرآن و عترت استان، موضوع غزه، فلسطین و رژیم صهیونسیتی خواهد بود.

متین یادآور شد: در برگزاری این نمایشگاه شهرداری گرگان، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری مرکز استان و شورای اسلامی شهر همکاری و تعامل خوب و نزدیکی داشتند.

وی افزود: هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت گلستان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳ با غرفه‌های مختلف و متنوع قرآنی همچون کتاب، هنرهای تجسمی، بازی و سرگرمی، کرسی‌های تلاوت، کارگاه های سبک زندگی تا ۲۰ فروردین ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها