اشغالگران برای نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان محدودیت‌های شدیدی اعمال کرده اند.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع فلسطینی در قدس اشغالی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی را علیه فلسطینی‌ها در اولین جمعه ماه رمضان اعمال کرند.

منابع فلسطینی از محدودیت‌های شدید اعمال شده از سوی صهیونیست‌ها برای ورود فلسطینی‌ ها از طریق قلندیا در شمال قدس برای برگزاری اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی خبر دادند.

این در حالی است که درخواست‌هایی برای برگزاری باشکوه نماز جمعه در مسجد الاقصی شده است. رژیم صهیونیستی هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان تدابیر شدید امنیتی را در اطراف مسجدالاقصی و برخی محله‌های قدس اشغالی اتخاذ کرده و از ورود جوانان فلسطینی به این مکان مقدس اسلامی جلوگیری می‌کند.

مقامات تل‌آویو نگران شعله‌ورشدن آتش انتفاضه‌ ای دیگر و تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری هستند.

روز گذشته حماس در بیانیه‌ای خواستار حضور گسترده فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان شد.

در بیانیه حماس آمده است: در آستانه اولین جمعه از ماه مبارک رمضان قرار داریم و از همه در قدس اشغالی و کرانه باختری و اراضی ۴۸ می‌خواهیم که در دفاع از مسجدالاقصی در برابر تحرکات دشمن صهیونیست در این برهه حساس از تاریخ جهادی ملت و امت ما علیه اشغالگران جنایتکار آماده باشند.

حماس با بیان اینکه خواهان مشارکت گسترده برای مقابله با محاصره مسجدالاقصی از سوی اشغالگران هستیم، اضافه کرد: غزه سرافراز که طوفان الاقصی را در حمایت از مسجدالاقصی به راه انداخت و همچنان با گذشت ۱۶۰ روز، حماسه جهادی علیه دشمن جنایتکار رقم زده و ساکنان استوار آن در برابر شنیع‌ترین جنایات جنگی از گرسنگی تا کوچاندن و کشتار، پایداری کرده، از شما می‌خواهد که در معراجگاه پیامبر اکرم (ص) به سمت نماز و جهاد بشتابید. مسجدالاقصی امروز قبله مسلمانان در جهاد است. ما از فلسطینان در قدس اشغالی می‌خواهیم که در مسجدالاقصی حضور مستمر داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها