معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه از شناسایی یک هزار و ۶۲ چاله در خیابان های شهر کرمانشاه خبر داد که قرار است تا پایان سال همگی آنها پر و آسفالت شود.
کد خبر: ۱۴۴۸۷۱۴

جام جم آنلاین؛ حمیدرضا اعتصام فر در جمع خبرنگاران به وضعیت آسفالت و لگه گیری معابر سطح شهر، پرداخت و از حفاری معبر تازه آسفالت شده توسط برخی از دستگاه ها به عنوان مشکل یاد کرد و افزود: در برخی زمان ها ارگان هایی همچون آب و گاز و … به هنگام دریافت اعتبار، معبری که آن را آسفالت و روکش کرده اند را حفاری می کنند و این در حالی است که از قبل در زمینه روکش و آسفالت با آنان هماهنگی کرده ایم.

اعتصام فر افزود: درست است که خسارت این کار از آنان گرفته می شود ولی ناگفته نماند که این مبلغ در برابر میزان خسارت بالایی که به روکش و آسفالت زده می شود پایین است چرا که یک حفاری هرچند کوچک موجب نفوذ آب و نشست آسفالت می شود.

وی یادآور شد: به صورت معمول هرساله اجرای عملیات آسفالت تا آذرماه تداوم دارد و از این ماه ببعد به دلیل سردی هوا امکان استمرار وجود ندارد.
وی افزود: برای روکش آسفالت لازم است دمای محیط بالای ۲۵درجه سانتیگراد باشد  و برای لکه گیری نباید در هوای کم تر از ۱۰ درجه کار کرد و نباید زمین مرطوب باشد.

اعتصام فر با بیان اینکه مواد آسفالت از مصالح سنگی همانند شن، ماسه، قیر تهیه می شود، ادامه داد: دپوی مصالح ما در فضای باز قرار دارد و به هنگام بارندگی مرطوب می شود و اگر داخل دستگاه رود آنرا خراب می کند از همین رو پس از بارندگی یک الی سه روز باید انتظار بمانیم تا مصالح خشک شود.

این مسوول افزود: از برج نهم هرسال با مناطق هشت گانه مکاتبه انجام می دهیم و خواهان ارائه گزارش از آنان می شویم و از شهرداران مناطق می خواهیم که محلات و معابری که در سطح منطقه نیاز به آسفالت دارند را شناسایی کنند و در سه سطح از سوی مناطق شهرداری به ما معرفی می‌شوند.

اعتصام فر با باین اینکه آسفالت ۷۰درصد کوچه های شهر آسیب دیده و بی کیفیت شده است، افزود: در یک برنامه پنج سال که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده در تلاش هستیم تا شش میلیون مترمربع از معابری که آسفالت نشده را سامان دهیم و کیفیت آن را ارتقا دهیم و در دو سال اخیر، آسفالت بیش از یک هزار و ۹۰۰ کوچه ترمیم شده است.

وی با بیان اینکه۱.۲ میلیون متر مربع از معابر شهر کرمانشاه در سال آسفالت یا لکه‌گیری می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه عمل کرده ایم و در دو سال گذشته ۲٫۴میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت، لکه گیری و روکش شده ولی وضعیت و وسعت خرابی برخی معابر بالا است و نزدیک به نیمی از آن یا دارای آسفالت آسیب دیده است و یا زمین خاکی دارد  و یکساله نمی توان آن را رفع کرد و این موضوع موجب نارضایتی ساکنان محلات می شود.

این مسوول از آسفالت روکش و لکه گیری ۱٫۲ میلیون مترمربع از معابر شهر برای سال آینده خبر داد که اعتباری ۴۵۰میلیارد تومانی دارد.

وی ادامه داد: در لکه گیری دستی برخلاف لگه گیری دستگاهی خیلی موارد رعایت نمی شود و تصمیم گرفته ایم که نیروهای شهرداری که کار لکه گیری دستی را انجام می‌دهند ابتدا کاتر زنند و سپس لکه گیری کنند که این امر برای حفظ آسفالت و کنده نشدن آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها