در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد؛

غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

این روز‌ها حملات رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافته است و نشان می‌دهد که غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است. برای نمونه جو‌ بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف پیروزی در انتخابات و کسب پشتیبانی لابی صهیونیست‌ها به کشتار مردم غزه چراغ سبز نشان داده است.
این روز‌ها حملات رژیم صهیونیستی به رفح افزایش یافته است و نشان می‌دهد که غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است. برای نمونه جو‌ بایدن، رئیس جمهور آمریکا با هدف پیروزی در انتخابات و کسب پشتیبانی لابی صهیونیست‌ها به کشتار مردم غزه چراغ سبز نشان داده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۳۶۶
نویسنده حسن هانی زاده | کارشناس جهان عرب

۱۵۴ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و این روز‌ها در حالی که شمار شهدای غزه از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را به منطقه رفح افزایش داده است و این رویکرد که در چارچوب مرحله دیگری از سیاست‌های سرکوبگرانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد قابل تجزیه و تحلیل است.

با توجه به اینکه فشار‌ها در سطح بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای برقرار آ‌تش بس موقت در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا بتواند تا پیش از برقراری آتش‌بس دستاوردی نظامی برای خود ایجاد کند و این رویکرد نیز در ادامه کشتار و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار و میدانی حماس و جهاد اسلامی در دستور کار اسرائیل قرار گرفته است.

این درحالی است که بیش از یک میلیون نفر از اهالی غزه به سمت رفح کوچ کرده‌اند و تمرکز جمعیتی در این منطقه افزایش یافته است. در این شرایط رژیم صهیونیستی درصدد کوچ دادن مردم از رفح به خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی است که البته این اتفاق می‌تواند مرحله‌ای بسیار خطرناک برای کوچ اجباری اهالی غزه محسوب شود.

نحوه کمک رسانی به مردم مظلوم غزه نیز شرایط مناسبی ندارد و در این بین اقداماتی که از سوی آمریکا و برخی کشور‌های منطقه انجام می‌شود نیز به نوعی توهین به کرامت انسانی است، زیرا آن‌ها بجای فراهم کردن شرایط برای ارسال کمک‌ها از طریق مرز زمینی از طریق هوا کمک‌های انسان دوستانه را برای مردم غزه پرتاب می‌کنند. در واقع سلسله‌ای از اقدامات توهین آمیز شکل گرفته است که نبود اراده در جامعه جهانی برای مقابله با نسل کشی در غزه را به تصویر می‌کشد.

این اقدامات در حالی از سوی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که جامعه جهانی سکوت کرده است و آمریکا نیز در آستانه انتخابات قرار دارد. در این بین لازم به یادآوری است که بایدن برای پیروزی در انتخابات و کسب پشتیبانی لابی صهیونیست و یهودیان برای کشتار مردم غزه به بنیامین نتانیاهو چراغ سبز نشان داده است. در این بین رژیم صهیونیستی نیز می‌داند آمریکا نمی‌تواند در برابر اقدامات آن‌ها واکنش نشان دهد. به همین دلیل هرگونه اقدام سرکوبگرانه را در دستور کار قرار داده است.

‌به این ترتیب به نظر می‌رسد غزه قربانی سکوت جامعه جهانی و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا است. با این حال این روز‌ها تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا قبل از ماه مبارک رمضان آتش‌بس برقرار شود. اما پیش شرط‌های نتانیاهو برای این مساله این است که تمام رهبران حماس و جهاد اسلامی از غزه خارج شوند و اجازه بازگشت به آن‌ها داده نشود. به عبارت دیگر این پیش شرطی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال عملیاتی کردن آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها