خاطرات کاغذی 

دکتر سلامتی

«دکتر سلامتی»، دکتر مهربان سالمندی که تخصصش کودکان بود. دکتری که بچه‌ها او را در جایگاه پدربزرگ خود می‌دیدند و به جهت رفتار و برخورد ملایم و صبورانه‌اش خیلی عالی می‌توانست رگ خواب بچه‌ها را به‌دست آورد و کمک کند که آن‌ها به ترسی که از رفتن به مطب دکتر دارند به‌راحتی غلبه کنند. از حاذق بودن این دکتر دنیای کارتون‌ها همین بس که او حتی می‌توانست اسباب‌بازی‌های شکسته بچه‌ها را هم «شفا» دهد! حتی قادر بود در بدن اسباب‌بازی اژد‌ها قلب بگذارد! ماجرای یکی از قسمت‌ها این بود که دختربچه‌ای دچار دندان‌درد شد، او در خیالات کودکانه‌اش احساس می‌کرد که شیرعروسکی‌اش هم دندان‌درد دارد و از این بابت ناراحت است پس همراه با اسباب‌بازی‌اش راهی مطب دکتر سلامت شد و از او خواست که دندان شیر را هم مداوا کند.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۱۵
نویسنده مریم فلاح

دکتر سلامتی

دکتر سلامتی، (با عنوان اصلی: Doktor Zdrówko) محصول ۱۹۶۹ لهستان که به کارگردانی لژک لورک از پیشگامان انیمیشن این کشور تولید شد. او یکی از نویسندگان شخصیت‌های کارتونی «بولک و لولک» است.

جالب است بدانید کمیته فرهنگ شورای پزشکی منطقه در ورشو از پزشکانی حمایت می‌کند که به غیر از تخصص‌شان در زمینه پزشکی، زمانی را برای پیگیری علایق خود پیدا می‌کنند. کتاب دکتر سلامت که این کارتون براساس آن تولید شده، شامل مجموعه داستان‌هایی است که از تجربه پزشکان در برخورد با بیماران کوچک که توسط آن دسته از پزشکان لهستانی که نویسندگان با استعدادی هستند، نوشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها