خاطرات کاغذی

کانن پسر آینده

خاطرات کاغذی

شیرشاه

در آفریقا، گروهی از شیرها از صخره غرور بر آن سرزمین حکومت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۴۷۳۹۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

 سیمبا، پسر تازه به دنیا آمده شیرشاه موفاسا وملکه سرابی، توسط یک مندریل (بوزینهٔ درشت‌اندام آفریقایی) که شمن و مشاور سرزمین به حساب می‌آید، به گله‌هایی از حیوانات نمایش داده می‌شود.

برادر کوچکتر موفاسا یعنی اسکار، طمع به تاج و تخت او دارد. وقتی سیمبا به بزرگی یک توله می‌شود،موفاسا سرزمین‌های غرور را به او نشان می‌دهد و از مسئولیت‌های شاه شدن و چرخه حیات که تمام موجودات زنده را با هم مرتبط می‌کند، برای او می‌گوید. روزی سیمبا و دوستش در قبرستان فیل توسط سه کفتار مورد تعقیب قرارمی‌گیرند.

موفاسا به محض اینکه از این موضوع خبردار می‌شود آنها را نجات می‌دهد. موفاسا فرزندش را می‌بخشد و به او می‌گوید که شاهان بزرگ گذشته شب ها از آسمان آنها را تماشا می‌کنند و او هم در آینده برای تماشای سیمبا به آنها خواهد پیوست.

اسکار که نقشه حمله قبرستان فیل را کشیده بود، کفتارها را متقاعد می‌کند که در ازای حق شکار در سرزمین‌های غرور، به او در کشتن موفاسا و سیمبا کمک کنند و...

شیرشاه، (با عنوان اصلی: The Lion King) انیمیشنی حماسی و موزیکال، محصول ۱۹۹۴ والت دیزنی به کارگردان «راجر آلرس» و «راب مینکاف».

از این اثر دو دنبالهٔ دیگر به صورت فیلم ویدئویی ساخته شد. سال ۲۰۱۲ این فیلم به صورت سه‌بعدی دوباره در جهان اکران شد و باز هم به فروش بالایی دست یافت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها