آمریکا مانع از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی در خصوص جنایت حمله به صف دریافت‌کنندگان کمک در خیابان «الرشید» غزه شد.
کد خبر: ۱۴۴۷۲۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، با ممانعت آمریکا باز هم شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدام علیه رژیم صهیونیستی ناکام ماند.

در پی حمله روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیانی که در خیابان «الرشید» غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را در پشت در‌های بسته برگزار کرد.

این نشست محرمانه به درخواست الجزایر و برای بررسی تحولات اخیر نوار غزه در پی کشتار و جنایت خیابان «الرشید» برگزار شد.

الجزایر در این نشست پیش‌نویس بیانیه‌ای را به رییس دوره‌ای شورای امنیت ارایه داد که طی آن ۱۵ عضو این شورا نگرانی عمیق خود پیرامون این جنایت را ابراز نموده و مسوولیت آن را متوجه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی می‌دانستند که به سوی هزاران غیرنظامی فلسطینیِ منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه آتش گشوده بودند.

متن این بیانیه از سوی ۱۴ عضو شورای امنیت مورد تایید قرار گرفت، اما آمریکا با صدور این بیانیه مخالفت کرد و در نتیجه این بیانیه از سوی رییس شورای امنیت صادر نشد؛ زیرا بیانیه‌های رییس شورای امنیت تنها با موافقت تمامی اعضا صادر می‌شود.

از سوی دیگر ریاض منصور نماینده دایم فلسطین در سازمان ملل متحد خواهان صدور قطعنامه برای آتش‌بس فوری در غزه شد.

نیکولا دی ریویر نماینده دایم فرانسه در سازمان ملل نیز از شورای امنیت خواست که به تمامی مسوولیت‌های خود عمل کند. وی همچنین خواهان آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها