اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ طرح ملی یسنا، با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر ٢ سال و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۷۰۹۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی اسلام خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار جام جم ، ضمن بیان این خبر گفت: شارژ اول این طرح در پنجم دی‌ماه سال‌جاری برای بالغ بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم‌برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود 3 هزار مادر مشمول در استان خرسان شمالی به ترتیب در روزهای پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است .

اسلام خواه افزود: این طرح در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود. همچنین ارایه بسته های بهداشتی و پوشاک نیز از طریق بنیاد پانزده خرداد انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای اجرای ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر 5 سال است، که با اولویت مادران دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم برخوردار و نرخ باروری زیر 2.5 درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود‌.

گفتنی است: هشت استان ؛ ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان شمالی و جنوبی شامل این طرح ملی هستند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها