خاطرات کاغذی

همسایه من توتورو

استودیو جیبلی همراه با بنیان‌گذار و کارگردان افسانه‌ای‌اش هایائو میازاکی خاطرات زیادی را با آثار خود برای نسل‌ها به‌جا گذاشته.
کد خبر: ۱۴۴۷۰۹۰
نویسنده مریم فلاح

در میان تولیدات آن‌ها «همسایه من توتورو» که به نمادی برای استودیوی سازنده‌اش تبدیل شد، شاید خاطره‌انگیزه‌ترین این آثار باشد؛ ماجرای دو خواهر که در سخت‌ترین شرایط زندگی با ارواح عجیب‌وغریب ساکن جنگل آشنا می‌شوند.

میتسوکی و مای همراه با پدرشان از خانه قدیمی‌شان در شهر به منطقه‌ای روستایی نقل مکان کردند تا به مادر بیمارشان که در بیمارستانی در این منطقه بستری است نزدیک‌تر باشند. در حال پرسه‌زدن در محل زندگی جدیدشان با موجودات بازیگوش عجیبی در جنگل آشنا می‌شوند.

این موجودات اسرارآمیز به میتسوکی و مای کمک می‌کنند تا با چالش‌های زندگی جدیدشان دور از شهر و سختی‌های مواجهه با بیماری مادرشان روبه‌رو شوند. آن‌ها در ماجرا‌هایی پر از شگفتی، دوستی‌های خارق‌العاده و ارتباط با طبیعت شرکت می‌کنند.

در ماجراجویی همراه توتورو و بقیه ارواح جنگل، دو خواهر درس‌های ارزشمندی درخصوص محبت، دوستی و ارتباط بین اعضای خانواده یاد می‌گیرند. داستان به قدری رشد و تحول خواهر بزرگ‌تر (میتسوکی) را به‌عنوان فردی مسئول و مهربان به زیبایی در بستر طبیعت نشان می‌دهد که تا سال‌ها نمی‌توان آن را از یاد برد. همسایه من توتورو داستانی دلگرم‌کننده است که بی‌گناهی و تخیل کودکانه را به تصویر می‌کشد و همزمان به زیبایی جهان طبیعت ادای احترام می‌کند.

همسایه من توتورو، با عنوان اصلی Tonari no Totoro محصول ۱۹۹۸ استودیوی پویانمایی جیبلی ژاپن و به کارگردانی و نویسندگی هایائو میازاکی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها