گفتگو با روستاییانی که همیشه پای این انقلاب ایستاده‌اند

ما باید خودمان سازنده باشیم

ویژه‌برنامه «یه روستا، یه عالمه رأی» مدتی است که با موضوع انتخابات روی آنتن رادیو تهران می‌رود؛ برنامه‌ای که قرار است تا ۱۱ اسفند به ۹۴ روستای استان تهران سر بزند و پای درددل‌های آن‌ها بنشیند؛ برنامه‌ای که مورد استقبال مخاطبان به‌ویژه روستاییان قرار گرفته است. آن‌ها این فرصت را غنیمت دانسته و از این تریبون مطالبات و خواسته‌هایشان را به سمع و نظر نمایندگان آتی‌شان می‌رسانند.
ویژه‌برنامه «یه روستا، یه عالمه رأی» مدتی است که با موضوع انتخابات روی آنتن رادیو تهران می‌رود؛ برنامه‌ای که قرار است تا ۱۱ اسفند به ۹۴ روستای استان تهران سر بزند و پای درددل‌های آن‌ها بنشیند؛ برنامه‌ای که مورد استقبال مخاطبان به‌ویژه روستاییان قرار گرفته است. آن‌ها این فرصت را غنیمت دانسته و از این تریبون مطالبات و خواسته‌هایشان را به سمع و نظر نمایندگان آتی‌شان می‌رسانند.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۷۲
نویسنده مریم کریمی - روزنامه‌نگار

در این گزارش که ما هم همراه تیم برنامه‌ساز هستیم، سری به دو روستای لالان شمیرانات و عبدل‌آباد ورامین می‌زنیم؛ با ما همراه شوید.

علیرضا فخاری استاندار تهران به جام‌جم می‌گوید: بنده معتقدم قاعده جمعیت ما از روستاهاست و اصالت فرهنگی و اجتماعی ما از روستاهاست. گاهی اوقات روستاییان اگر اراده کنند، اثرش مستقیما در شهر نمود می‌یابد. روستا محل نشان‌دادن صدق، صداقت و نیت‌های پاکی است که ما از آن‌ها انتظار داریم و در طول تاریخ نیز همین‌طور بوده است؛ اراده‌ای که روستاییان با خصلت و خلوص نیتی که در وجودشان است، می‌توانند در حوزه انتخابات نقش‌آفرین باشند و تقاضای آن‌ها برای مشارکت مردم هم بی‌تاثیر نیست. از روستاییان می‌خواهیم از شهرنشینان نیز برای مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت به عمل بیاورند و همه با هم از این فرصت بی‌بدیل استفاده کنیم تا آینده ایران را خودمان رقم بزنیم. بی‌شک مردم برای حفظ کشور در انتخابات شرکت می‌کنند و با تحقیق نمایندگان‌شان را انتخاب می‌کنند. هرچه آرای نمایند‌ها بیشتر باشد، در آینده بهتر می‌توانند از شهر و روستا دفاع کنند.

فرهاد محمودی، مدیر پروژه یه روستا یه عالمه رأی توضیح می‌دهد: این برنامه با همکاری استانداری تهران و همراهی شبکه تهران سیما جهت توجه بیشتر به روستا‌ها با هدف انعکاس شور و نشاط در مشارکت حداکثری روستاییان استان تهران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند سال جاری در قالب مستند گزارشی و مستند مصاحبه از روستا‌های استان تهران طراحی شده است. این برنامه در سه نوبت پخش می‌شود. هر نوبت به یک روستا اختصاص یافته که در مجموع روزانه به سه روستا می‌پردازیم. این برنامه در ۹۴ قسمت مطابق با ردیف فرکانس اف. ام شبکه رادیویی تهران از ۹۴ روستای استان تهران روی آنتن می‌رود.

بخش اول این برنامه ساعت ۱۱ و ۳۰ تا ۱۱ و ۴۰ شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ و ۲۰ تا ۱۱ و ۳۰ پخش خواهد شد. بخش دوم تمام روز‌های هفته ۱۷ تا ۱۷ و ۱۰ و بخش سوم تمام روز‌های هفته ۲۰ و ۵۰ تا ۲۱ پیش‌بینی شده است. البته از هفتم اسفند تا ۱۰ اسفند، روزانه چهار روستا را پخش خواهیم کرد تا تعداد ۹۴ روستا کامل شود.

محسنی، دهیار روستای لالان شمیرانات و اهالی روستا به جام‌جم می‌گوید: جمعیت روستای لالان شمیرانات که ۵۵ دقیقه از تهران دور است، در سرشماری سال ۱۳۹۵، هزار و ۱۳۵ نفر اعلام شد، البته به‌دلیل این‌که این روستا از روستا‌های گردشگری است؛ جمعیت شناور آن در تابستان به شش هزار نفر هم می‌رسد. افراد داخل روستا بیشتر دامدار هستند و فصل زمستان را بیشتر کوچ می‌کنند. طیف جمعیتی ما جوان و میانسال هستند و از نظر شغلی و کاری ما از شهر دور هستیم؛ همچنین اهالی برای حمل‌ونقل با مشکلاتی مواجهه هستند و دانش‌آموزان برای تحصیل به شهر فشم می‌روند. ما از نمایندگان آینده انتظار داریم که به این مشکلات رسیدگی کرده و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و در راستای آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها لایحه‌هایی را تصویب و اجرا کنند. ما باید خودمان سازنده باشیم و کسی را انتخاب کنیم که به حرف دل مردم گوش می‌دهد. نمایندگان باید به‌شخصه در روستا‌ها حضور پیدا کنند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند. نمایندگان آتی باید در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارند. انتظاری که از نمایندگان آتی داریم این است که به داد ملت برسند و برای رفاه و امنیت مردم کوشش کنند و آسایش و اقتصاد را برای شهروندان فراهم آورند. 

طباطبایی، دهیار روستای عبدل‌آباد ورامین نیز عنوان می‌کند: بخش اعظم پوشاک بازار تهران از روستای عبدل‌آباد ورامین تامین می‌شود. این روستا بزرگ‌ترین روستا از لحاظ وسعت و جمعیت شهرستان ورامین است و بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت و ۵۰ هکتار مساحت دارد. این روستا با افتخار شش شهید را تقدیم انقلاب کرده است. قومیت‌های مختلف با گویش‌ها و زبان‌های مختلف، در این روستا ساکن هستند، به‌طوری که ما اسم این روستا را ایران کوچک گذاشته‌ایم. اهالی این روستا بیشتر در کار تولید پوشاک و کفش هستند و عمده تولید این روستا پوشاک است که بازار تهران را تا حدودی پوشش می‌دهد. مردم این روستا مثل همیشه پای این انقلاب هستند و این بار هم پرشور پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت. از این فرصت استفاده می‌کنیم و نماینده اصلح، متدین و انقلابی خودمان را انتخاب می‌کنیم. امیدواریم هر آنچه نمایندگان می‌گویند و در تبلیغات عنوان می‌شود، عملی شود، همچنین با مردم صادق باشند و به چیز‌هایی که می‌گویند عمل کنند و فقط وعده و وعید ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها