شبکه‌های تلویزیونی و پوشش همه‌جانبه جشنواره فیلم فجر

سایه سیمرغ بر سربرنامه‌های سینمایی

کاظم هژیرآزاد، بازیگر با سابقه تئاتر و سینما مطرح کرد

۷ ‌وادی رسیدن به حقیقت در «آبی‌روشن»

کاظم هژیرآزاد، بازیگر فیلم سینمایی «آبی‌روشن» که از تولیدات اوج در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است با بیان این‌که این فیلم یک جنبه عرفانی و یک جنبه روزمرگی دارد گفت: آبی‌روشن، بحث عرفان و هفت‌وادی جست‌وجو برای رسیدن به حقیقت است.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۷۵
 
کاظم هژیرآزاد، بازیگر فیلم‌سینمایی آبی‌روشن که در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درخصوص همکاری در این پروژه سینمایی گفت: آشنایی من با بابک خواجه‌پاشا، کارگردان آبی‌روشن مربوط به همکاری ایشان با مجید مجیدی است.

او تجربه همکاری با فیلمسازان جوان را جذاب دانست و گفت: نسل جدید فیلمسازان دارای خلاقیت و فکر نو هستند. بابک خواجه‌پاشا کار اولش‌ را در مقام کارگردان انجام داده بود و من از این موضوع بی‌اطلاع بودم. بعد از آبی‌روشن شخصا از این‌که در فیلم ایشان و در کنار تیم قرار گرفتم خوشحالم.

این بازیگر پیشکسوت عنوان کرد: آقای کیومرث مرادی‌ معرف من به پروژه بود. همچنین در پروژه «زخم‌کاری» توسط آقای مرادی به محمدحسین مهدویان که او را نمی‌شناختم معرفی شدم و سناریو را خواندم. آقای مهدویان تجربه کاری من در تئاتر را می‌شناخت و تشخیص داد که نقش آقای مظفر برای من مناسب است.

کاظم هژیرآزاد درباره آبی‌روشن عنوان کرد: آقای کیومرث مرادی سناریوی این پروژه را هم خوانده بودند که یک آدمی با این وجنات با این هیکل، با این صدا و با این سن‌وسال به درد این نقش می‌خورد و بنده را به آقای خواجه‌پاشا، کارگردان فیلم پیشنهاد کرده بودند.

او ادامه داد: وقتی برای بستن قرارداد و پذیرفتن کار رفتم، ایشان با روی خوش استقبال کرد و دیدم که مایل هستند با ایشان کار کنم و همان‌جا چشم‌بسته قرارداد را امضا کردم چون برای من آشنایی با کارگردان‌های جدید و نو و صاحب فکر غنیمت است.

این بازیگر باسابقه ادامه داد: خواجه‌پاشا هم از جوان‌هایی است که هم همشهری ماست و هم صمیمی و راحت و باصفا و همراه با مهربانی کار می‌کند. او همچنین راهنمایی‌های خوبی داشت و زیاد هم معتقد به پیروی نعل به نعل از سناریو نبود. یعنی اگر می‌دید هنرپیشه یا لوکیشن اقتضا می‌کند که سناریو عوض شود یا دیالوگ و صحنه‌ای عوض شود با خلاقیت خودش تغییر می‌داد، ولی روح ماجرا را حفظ می‌کرد و این مربوط به خلاقیت، شجاعت و استقلالی است که جوان‌ها در کار دارند.

هژیرآزاد ادامه داد: فیلم یک جنبه عرفانی دارد و یک جنبه روزمرگی. درست است که مسأله دزدی است و دزد فرار می‌کند اما بحث دزدی به‌تنهایی مطرح نیست، بلکه این‌طور که من فهمیدم بحث عرفان هست و هفت ‌وادی جست‌وجو برای رسیدن به حقیقت.او به بازی خود در فیلم پرداخت و افزود: افتخار می‌کنم با مهران احمدی همبازی بودم به‌خاطر این‌که کارهای خوب ایشان را دیده‌ام و خیلی بازیگر درخشان و نرم و منعطفی هستند. برای هر نقشی هم موفق بوده است. من هم اولین بار بود با او همبازی می‌شدم، بسیار راحت و مهربان بود و به من هم کمک کرد.

این بازیگر باسابقه عنوان کرد: من همه‌ سعی‌ام را کردم تا آنچه را که کارگردان می‌خواهد اجرا کنم، حالا بستگی دارد که تماشاگر اصلا از قصه و بازی‌ها خوشش بیاید، باید ببینیم تصویر چه خواهد گفت.
​​​​​​​
هژیرآزاد تصریح کرد: ما در ایران جامعه متنوع و متکثری از هفت ملت داریم که در نهایت سلامت و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند و همه سرزمین را حفظ کردند و سال‌های سال است که این گربه سر جایش است و این به‌خاطر تفاهم و دوستی و اتحاد بین قومیت‌ها و زبان و اخلاق و منش است. امیدوارم هنر سینما بتواند قدردان این محبت باشد و فرهنگ آنها را به‌یکدیگر نزدیک کند که حتما این‌طور خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها