نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل:

آمریکا به دنبال توسعه درگیری‌ها در خاورمیانه است

همزمان با اتهام زدن چندین عضو شورای امنیت به آمریکا، معاون دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها خواست از تشدید درگیری در غرب آسیا اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه که در آن آمریکا با اتهامات روسیه و چین مبنی بر آتش افروختن در غرب آسیا مواجه شد، از همه طرف‌ها خواست تا از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه جلوگیری کنند. 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، در جلسه‌ای که توسط شورای امنیت برای بررسی حملات ارتش آمریکا در هفته گذشته علیه پایگاه‌هایی در عراق و سوریه انجام شد، گفت: من از شورا می‌خواهم که با ادامه همکاری قوی همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنند.

این مقام سازمان ملل افزود: من مجددا درخواست دبیرکل از همه طرف‌ها را تکرار می‌کنم که از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنند و هزینه‌های انسانی و اقتصادی غیرقابل تحمل یک درگیری منطقه‌ای بالقوه را در نظر بگیرند.

چین و روسیه آمریکا را متهم کردند که در حملاتی که به اهدافی در سوریه و عراق انجام دادند، آتش بر آتش افزوده است. در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه گفت: روشن است که حملات آمریکا به طور خاص و عامدانه با هدف شعله‌ور کردن درگیری‌ها در راستای حفظ موقعیت مسلط خود در جهان، انجام می‌شود.

جان ژانگ، همتای چینی او نیز از سویی دیگر گفت که اقدامات آمریکا احتمالاً چرخه هولناک انتقام در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد و واشنگتن را به نقض تمامیت ارضی سوریه و عراق متهم کرد.

 رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مقابل این اتهامات از اقدامات «ضروری و متناسب» کشورش در استفاده از «حق دفاع از خود» دفاع کرد. وود ادعا کرد: آمریکا هیچ تمایلی برای درگیری بیشتر در منطقه‌ای ندارد که ما با جدیت برای مهار و خنثی کردن درگیری در غزه تلاش می‌کنیم. ما به دنبال درگیری مستقیم با ایران نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها