از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی صورت گرفت

توزیع رایگان ۱۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ملزومات مقابله با کرونا

۴ هزار و ۹۳۰ جلدکتاب پیش دبستانی، درمناطق محروم خراسان جنوبی توزیع شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مناسبت ایام ال... دهه فجر و دستاورد‌های این حوزه از مشارکت ۴۵۰معلم، درطرح جهادی افسران سپاه پیشرفت، باهدف استفاده ازظرفیت و توان معلمان جهادی و جوان برای کمک به تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان محروم وآموزش ۱۲۱هزار نفر ساعت به این دانش آموزان، به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

حسنی با بیان این که از دو سال گذشته تاکنون مجوز ۴۱۳ کودکستان استان مورد تطبیق قرار گرفته است، گفت: در پاییز و زمستان امسال، طرح شهید همت با هدف توانمند سازی معلمان دوره ابتدایی با مشارکت ۲هزار و ۶۷۰ نفر آموزگار دوره ابتدایی اجرایی شده و ۴۲هزار و ۷۲۰ نفر ساعت روز آموزش‌های لازم به این معلمان ارائه شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ تهیه، تدوین و تولید محتوای کتب پیش دبستانی و کتاب عیدانه «مجموعه دانایی و توانایی» با کسب رتبه ملی را یکی از دستاورد‌های این حوزه برشمرد و افزود: تدوین اولین کتاب آیه‌های مهربانی و هویت محور دوره پیش دبستانی و توزیع آن در سطح کشور، کسب رتبه در رویداد بین الملی الفتا و برگزاری جشنواره کودکان دبستانی با حاج قاسم و ترویج مکتب ولایت مداری و راهیابی ۳ دانش آموز به مرحله کشوری از دیگر دستاورد‌های این حوزه به شمار می‌روند.

حسنی با اشاره به توزیع ۴هزار و ۹۳۰جلد کتاب پیش دبستانی در مناطق مرزی، روستایی و عشایری به صورت رایگان، گفت: این کتاب ها در قالب بسته های ۵ جلدی  برای استفاده در اختیار هزار دانش آموز در سراسر خراسان جنوبی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طرح همیاران آموزشی با مشارکت ۲۴۰ نفر از سرگروه‌های آموزشی استان و شهرستان‌ها در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گفته حسنی ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در برگزاری و تولید محصولات خلاقانه و دانش بنیان جشنواره جابربن حیان مشارکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها