۱۵ آژانس سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بشردوستانه هشدار دادند توقف کمک‌های مالی به آنروا «عواقب فاجعه‌باری» برای مردم غزه خواهد داشت. 
کد خبر: ۱۴۴۳۴۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، ۱۵ نفر از روسای آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه از کشور‌هایی که کمک مالی به «آنروا» را متوقف کرده‌اند، درخواست کردند در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه مشترک آمده است: «تصمیمات کشور‌های عضو برای توقف کمک‌های مالی به آنروا عواقب فاجعه‌باری برای مردم غزه خواهد داشت». این بیانیه همچنین تاکید می‌کند هیچ نهاد دیگری ظرفیت این حجم از کمک‌رسانی به مردم غزه را ندارد.

گفتنی است، مدتی پس از بیانیه دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی و درخواست توقف اقدامات منجر به نسل‌ کشی در غزه، رژیم صهیونیستی ادعا کرد برخی کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر دست داشته‌اند. 

در پی این ادعا، برخی کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کردند کمک‌ها به این آژانس سازمان ملل را متوقف خواهند کرد.

شایان ذکر است که آنروا برای فلسطینیانی که در داخل یا خارج از سرزمین خود آواره شده‌اند، برخی خدمات ابتدایی از قبیل ارائه سرپناه، غذا و آموزش را فراهم می‌کند و میلیون‌ها فلسطینی تحت پوشش آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها