سرپرست هیات شطرنج استان کرمانشاه از برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام طاقبستان به میزبانی کرمانشاه در پنجم بهمن ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۲۳۷۷

جام جم آنلاین-نگار عزتی؛ داریوش کرمی در جمع خبرنگاران، از برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی جام طاقبستان خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ورزشکارانی از ۱۱کشور شامل انگلیس،دانمارک،عراق،بلژیک،آذربایجان،ترکمنستان،ارمنستان،هند،فیلیپین،افغانستان و پاکستان برگزار میشود و امکان افزایش تعداد کشورهای شرکت‌کننده وجود دارد.


 وی افزود:این مسابقات از ۵بهمن ماه در سالن شهید بهشتی کرمانشاه  آغاز می‌شود و تا ۱۲بهمن ماه ادامه دارد که در ۱۱دوره و در رده سنی ٱپن(رده سنی آزاد) و به صورت سوییسی برگزار میشود که مبلغی بالغ بر۳۶۰میلیارد ریال جوایز نقدی دارد.


کرمی افزود:در مسابقات بین المللی ۵میز پخش مستقیم مسابقات را برعهده دارد که در۲۰۰سایت شطرنج جهانی پخش میشود و علاقمندان می‌توانند در سایتی که در اختیار آنها قرار میگیرد به طور مستقیم مسابقات را دنبال کنند.


این مسوول درباره محل اسکان شرکت کنندگان گفت:هتل های جمشید،پارسیان،آزدگان وکوروش برای این منظور درنظر گرفته شده و براساس رایزنی های انجام شده، تخفیفاتی اعمال شده و به شرکت کنندگان معرفی شده است همچنین با هماهنگی که با اداره ورزش انجام شده سرای ورزشکاران برای آقایان و مجموعه کوثر برای بانوان به طور رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.


کرمی درخصوص اقدامات صورت گرفته در هیات، گفت: در دی ماه سال گذشته ۲مسابقه ریتد به صورت رایگان برگزار کردیم همچنین پیشنهاد میزبانی فینال انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی دختران به ما داده شد و این مسابقات در کرمانشاه برگزار شد.


وی ادامه داد: در سال گذشته اولین مسابقات بین المللی جام طاقبستان در کرمانشاه برگزار شد که بیش از۴۵۰نفر درسطح پیشرفته در این مسابقات شرکت کردند.


کرمی خاطر نشان کرد: هیات پیشین شطرنج استان کرمانشاه در جدول رتبه بندی در رده ۳۰ قرار داشت، این درحالی است که باتوجه به بازیکنانی که ما به تیم ملی تحویل دادیم، امسال و سال گذشته شطرنج استان در رده پنجم قرار گرفت.


کرمی خاطر نشان کرد:نتیجه این فعالیت ها اعزام ۷نفر به اردو تیم ملی بود درحالیکه قبل از این ملی پوشی نداشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها