نشست خبری سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران بعدازظهر سه‌شنبه سوم بهمن با حضور حسن عابدینی معاون اموراستان‌های سازمان صداوسیما، حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ملی، علیرضا کیخا مدیرکل صداوسیمای استان سیستان‌و‌بلوچستان، محمد کرمی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان، مدیر شبکه پویا و اصحاب رسانه در محل اداره‌کل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.
نشست خبری سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران بعدازظهر سه‌شنبه سوم بهمن با حضور حسن عابدینی معاون اموراستان‌های سازمان صداوسیما، حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ملی، علیرضا کیخا مدیرکل صداوسیمای استان سیستان‌و‌بلوچستان، محمد کرمی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان، مدیر شبکه پویا و اصحاب رسانه در محل اداره‌کل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۳۳۰
نویسنده رسول شمالی ورزنده‌ - گروه رسانه

به گزارش جام‌جم، عابدینی معاون استان‌های سازمان صداوسیما در این نشست خبری با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره سوم در زاهدان پیدا شدن نماد‌های جام سفالین از شهر سوخته در سیستان‌و‌بلوچستان است، افزود: این نماد‌ها فرهنگ پویای منطقه را در اذهان متبادر می‌کند و نشان‌دهنده فرهنگ غنی در استان سیستان‌و‌بلوچستان که موجب شود که این‌بار جشنواره را در زاهدان برگزار کنیم.

وی همچنین بیان کرد: حدود ۷۰۰ ساعت برنامه پویانمایی که طی سه سال گذشته ساخته شده تا حالا برای ما ارسال شده و این آثار را در مرحله اول انتخاب و آماده کرده‌ایم.
عابدینی با اشاره به این‌که غربی‌ها تلاش دارند با انیمیشن‌های انحرافی جوامع جهان را به انحراف بکشند گفت‌: رسانه‌ملی نمی‌تواند از آثار پویانمایی بسیار سخیف و بد غربی‌ها استفاده کند، لذا هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای توجه به تولیدات انیمیشن بومی و نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

معاون امور استان‌های رسانه‌ملی همچنین خاطرنشان کرد‌: در تلاش هستیم که جشنواره به‌صورت خوب و عالی در سطح عالی ارائه شود.

علیرضا کیخا، مدیرکل صداوسیمای استان سیستان‌و‌بلوچستان در این نشست با بیان ظرفیت‌های غنی استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت‌: این استان، استانی غنی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است که متاسفانه تاکنون از آن غفلت کرده‌ایم و کمتر در رسانه‌ملی به آن پرداخته شده‌است و امیدواریم که با این جشنواره بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم و در این جشنواره ۴۰ اثر از ۲۰۰ اثر انتخابی از سراسر کشور به‌عنوان اثر برتر تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد‌: داوری آثار جشنواره از هفته آینده آغاز خواهد شد و از تاریخ ۲۴ بهمن میزبان خواهیم بود و ۲۶ بهمن اختتامیه جشنواره در زاهدان برگزار می‌شود.
مدیرکل صداوسیمای استان سیستان‌و‌بلوچستان همچنین افزود‌: جایگاه پویانمایی باید در صداوسیما احیا شود و رونق پیدا کند، لذا ما با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان است تلاش داریم که در‌خصوص تولیدات پویا‌نمایی گام‌های بلندی برداریم.

وی که دبیر جشنواره سوم تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی را به‌عهده دارد، گفت‌: برای برگزاری بهتر جشنواره ۱۳کمیته تشکیل دادیم و همه مقدمات کار فراهم شده‌است.

محمد کرمی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان هم در این نشست ضمن قدردانی از سازمان صداوسیما و به‌خصوص صداوسیمای استان گفت‌: استان ظرفیت‌های بسیار غنی فرهنگی و هنری دارد و شرایط بسیار خوبی الان و به‌ویژه با برگزاری این جشنواره در استان سیستان‌و‌بلوچستان فراهم شده‌است که نوجوانان و جوانان می‌توانند از این ظرفیت‌های صداوسیما استفاده کنند و به نظرم این جشنواره برای استان بسیار ارزشمند است و همه هنرمندان و چهره‌های فرهنگ و هنر کشور می‌توانند از ظرفیت‌های این استان بهره ببرند.

استاتدار سیستان‌و‌بلوچستان همچنین بیان کرد: از این جشنواره می‌توانیم در حوزه‌های قرآنی و دینی استفاده کنیم و این استان می‌تواند در همه حوزه‌های فرهنگی و هنری کار‌های فاخری را به کشور ارائه کند.

مدیر شبکه پویا رسانه‌ملی هم در این نشست خبری با قدردانی از استاندار و مسئولان استان سیستان‌و‌بلوچستان در برگزاری سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در زاهدان عنوان کرد: این میزبانی خبر بسیار خوبی برای رسانه‌ملی و مردم و به‌ویژه کودکان است و شبکه کودک سیما هم در میدان هست و تمام‌قد به برگزاری این جشنواره کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که در یک‌سال گذشته ۱۱۰‌میلیارد تومان فروش آتار داخلی انیمیشن داشته‌ایم، گفت‌: تلاش‌های خوبی در حال حاضر در رابطه با تولیدات بومی انیمیشن‌های بومی ایرانی می‌شود. ما بنا داریم که در زمان برگزاری این جشنواره در زاهدان جشن بزرگ ملی را برای کودکان در زاهدان برگزار کنیم که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گفتنی است سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی از ۲۴تا ۲۶ بهمن در زاهدان برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره هم ۲۶ بهمن خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها