همزمان با دهه حساب صد امام (ره)

افتتاح 3 طرح هادی در شیروان

معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی عنوان کرد

۴۰ درصد از مسکن های روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون امور بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی گفت : ۴۰ درصد از مسکن های روستایی این استان نیازمند مقاوم سازی هستند.
کد خبر: ۱۴۴۲۳۱۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

علی روحانی در گفت و گو با خبرنگار جام جم ، با بیان اینکه سهم استان برای ساخت مسکن های روستایی در سال جاری  سه برابر شده است، اظهار داشت : سهمیه استان برای ساخت مسکن های روستایی برای امسال به ۱۴ هزار واحد مسکونی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی ساخته شده است ، گفت : ۵ هزار واحد از این تعداد تسهیلات ۱۰۰ میلیون و ۵ هزار واحد نیز تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند.

علی روحانی افزود: امسال برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار استان نیز تمایل به دریافت این تسهیلات پیدا کرده اند.

وی بیان کرد: در خراسان شمالی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که ۶۱ هزار واحد از این تعداد تاکنون ساخته شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی تمامی واحدهای روستایی به اتمام می رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای تاسیس خراسان شمالی ۷۴ هزار واحد مسکونی در روستا و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار خانوار ساخته شده است که به معنای پرداخت ۷۴ هزار فقره تسهیلات بوده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی خراسان شمالی تاکید کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی ناایمن باقی مانده نیازمند همکاری بانک ها، دهیاری ها و ... هستیم. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها