اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای با تشریح مخاطره‌های جوی روز‌های پیش‌رو، هشدار سطح نارنجی صادر و بر رعایت توصیه‌های مورد اشاره تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۴۱۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین،در این اطلاعیه که روز یکشنبه با شماره ۷۲ انتشار یافت، در توصیف پدیده‌های مورد انتظار آمده است: فعالیت سامانه بارشی و سرد از صبح سه‌شنبه (سوم بهمن) تا بعد از ظهر چهارشنبه (چهارم بهمن) همراه با وزش باد‌های تند، بارش برف به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، کولاک برف در اثر وزش باد و رخداد مه پیش‌بینی می‌شود.
این اطلاعیه با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا از سه‌شنبه تا پنجشنبه در مناطق مختلف استان اردبیل نسبت به احتمال اختلال در تردد درون‌شهری و برون‌شهری و بسته شدن راه‌های روستایی و فرعی به دلیل لغزندگی و یخ‌بندان، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و بروز تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها هشدار داده است.
خودداری از سفر‌های غیرضروری و احتیاط در صورت نیاز به رفت و آمد از جاده‌ها و گردنه‌های سخت‌گذر و برفگیر استان، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و نیز بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت احتمالی به‌ویژه در مناطق سردسیر استان اردبیل در این اطلاعیه توصیه شده است.
همچنین برنامه‌ریزی و آمادگی برای برفروبی، نمک‌پاشی و محلول‌پاشی در نقاط شهری و برون شهری استان، خودداری از فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز در فضای باز، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز از دیگر مورد‌هایی است که در این اطلاعیه مورد تاکید قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها